ایجاد بانک ایرانی برای گروه های خونی نادر

سلامت > عمومی
مدیر کل منطقه ای آموزشی انتقال خون استان تهران، از شناسایی ۳۵۰ نفر در کشور خبر داد که دارای گروه خونی نادر هستند.

دکتر بشیر حاجی بیگی در نشست خبری در محل پایگاه مرکزی انتقال خون افزود: افرادی که دارای گروه خونی نادر هستند، در مواقعی مثل جراحی که نیاز به خون داشته باشند فقط می توانند از خون خودشان استفاده کنند.

به گزارش مهر، وی از ایجاد بانک خون های نادر در سازمان انتقال خون کشور خبر داد و گفت: سازمان انتقال خون ایران به عضویت انجمن بین المللی خون های نادر در آمده و در حال حاضر نزدیک به ۲۰ کشور عضو این انجمن هستند.

حاجی بیگی در خصوص وجود گروه خونی نادر برخی افراد، افزود: بیشترین علت که می تواند زمینه ساز داشتن خون نادر شود، ازدواج های فامیلی است.

وی با اعلام اینکه بر روی کیسه های خون افراد با گروه خونی نادر علاوه بر آزمایش های روتین جهت ذخیره سازی، فرآیند های دیگری توسط تجهیزات مخصوص و دمای مناسب صورت می گیرد، ادامه داد: خون این افراد به مدت بیش از ۱۰ سال به صورت منجمد نگهداری و در مواقع مورد نیاز مصرف می شود.

مدیر کل منطقه ای آموزشی انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه از هر ۵ تا ۱۰ هزار ایرانی یک نفر دارای گروههای خونی نادر است، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ واحد خون نادر در کشور ذخیره سازی شده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.