ایجاد پایگاه اطلاعات بیمه ای در کشور

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد پایگاه اطلاعات بیمه ای در کشور خبر داد و گفت: با ایجاد این پایگاه آمار واقعی تعداد بیمه شدگان که به سبب همپوشانی بیمه ها مشخص نیست، شفاف می گردد.

ˈعلی ربیعیˈ روز یکشنبه در حاشیه دومین نشست شورای عالی بیمه سلامت که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران،افزود: نظام یکپارچه اطلاعاتی گام مهمی است که مطالعات آن از ۱٫۵ ماه پیش آغاز شده و سه ماه برای ایجاد چنین پایگاهی، مهلت داده شده است.

وی همچنین از یکسان شدن قراردادهای سازمان های بیمه گر خبر داد و گفت: نامشخص بودن قراردادها می تواند اختلال در زمینه های مختلف میان پزشکان و بیماران ایجاد کند.

وی تاکید کرد برای یکسان سازی ۶ ماه مهلت داده شد تا شورای عالی بیمه بتواند این مهم را به ثمر برساند.

ربیعی در ادامه تصریح کرد: با یکسان سازی قراردادها، نظارت و رسیدگی به اسناد پزشکی و بیمارستانها به سوی نظارت یکسان می رود.

به گفته ربیعی در هیچ دوره ای تاکنون هماهنگی میان دو سازمان در خصوص حل مشکلات درمانی مردم ملاحظه نشده است.

وی با اشاره به تغییر مدیران در سازمان تامین اجتماعی در دولتهای نهم و دهم گفت: در هشت سال فعالیت دولت های نهم و دهم هشت مدیرعامل در سازمان تامین اجتماعی تغییر کرد ، اما اکنون مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای چهار سال خود برنامه دارد.

ربیعی در پایان افزود: تعامل دو وزارتخانه کار و بهداشت در زمینه درمان می تواند مشکل مردم در زمینه هزینه های درمان که هزینه بالایی را به خانواده ها تحمیل می کند، حل کند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.