ایجاد ۱۱ واحد بین‌الملل تازه علوم پزشکی در کشور

۰۸خردادماه،

048564-t.jpg

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد ۱۱ واحد بین الملل تازه علوم پزشکی، از افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترای حرفه‌ای در واحد بین الملل خبر داد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهرام عین اللهی با بیان اینکه موافقت اصولی با ایجاد ۱۱ واحد بین الملل تازه داده شده است، اظهار کرد: واحدهای بین الملل دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی گلستان، مشهد، اصفهان، بابل، زنجان، کاشان، ارومیه، کرمانشاه، علوم بهزیستی و توانبخشی، همدان و اردبیل از مهرماه دانشجو می‌پذیرند.

وی با اشاره به افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترای حرفه‌ای گفت: با توجه به ایجاد این ۱۱ واحد ۸۵۰ ظرفیت تازه به ظرفیت واحدهای بین الملل اضافه شده است.

عین اللهی افزود: بر این اساس پذیرش دانشجو در ۲۴ واحد بین الملل در دوره دکترای حرفه‌ای ۲۳۰۰ نفر است که با توجه به ظرفیت تازه ایجاد شده ۳۹۵ نفر در رشته پزشکی، ۲۶۰ نفر در رشته دندانپزشکی و ۱۹۵ نفر در رشته داروسازی به ظرفیت‌های سابق این رشته‌ها اضافه شده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه این واحدهای بین الملل باید تا هفته آینده محل ایجاد واحد خود را مشخص کنند، گفت:‌ واحدهای بین الملل با هدف ایجاد ظرفیت تازه برای داوطلبانی که در کنکور پذیرفته نمی‌شوند و برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند، ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به پذیرش این دسته از داوطلبان در دانشگاه‌های داخل از خروج ارز جلوگیری می گردد، همچنین از آنجایی که کیفیت آموزش در کشورهایی که آنها می‌روند پایین‌تر از دانشگاه‌های داخل است در بازگشتشان با مشکل ارزشیابی روبرو می شوند.

عین اللهی با بیان اینکه با توجه به ایجاد واحدهای بین الملل ظرفیت‌های انتقالی دانشجویان ایران خارج از کشور به داخل افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: همچنین واحدهای بین الملل می‌توانند پذیرش دانشجویان خارجی داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه واحدهای بین الملل باید به صورت مستقل تشکیلات و واحدهای آموزشی داشته باشند، گفت:‌ البته نیازی نیست که تشکیلات آنها در اندازه یک دانشگاه علوم پزشکی بزرگ باشد.

وی با بیان اینکه واحدهای بین الملل در واقع یک پورتال می باشند، اظهار کرد: ممکن است دانشگاه‌ها نتوانند در دوره‌های تحصیلات تکمیلی امکانات و تجهیزات لازم را خریداری کنند؛ بنابراین آنها می‌توانند از منابع دانشگاه‌های مادر خود استفاده کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه به واحدهای بین الملل اجازه تدریس دو زبانه داده شده است، افزود: در صورتی که این واحدها فقط به صورت انگلیسی تدریس داشته باشند با ممنوعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی روبرو می باشند، درغیر این صورت آنان می‌توانند به صورت دو زبانه تدریس داشته باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.