ایدز را میتوان به تاریخ سپرد

۱۱م آذر ،
ممتاز نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، ۱ دسامبر ۲۰۱۲ برابر با ۱۱ آذر ماه جاری گفت با تعهد و تقویت موفقیت های دل گرم کننده سال های اخیر می توان اچ­آی­وی/ ایدز را به صفحات تاریخ سپرد.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

اهداف توسعه هزاره در ارتباط با اچ­آی­وی/ ایدز واضح و روشن است: متوقف و معکوس کردن روند اپیدمی تا ۲۰۲۴٫  با سپاس از تلاش های قاطع دولت ها و جامعه مدنی، چشم انداز این موفقیت روشن است.

گزارش روز جهانی ایدز ۲۰۱۲ برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز بیانگر پیشرفت چشمگیری در زمینه پیشگیری و درمان اچ­آی­وی/ ایدز طی دو سال اخیر است. تعداد اشخاصی که به درمان دسترسی دارند تا ۶۰ درصد افزایش داشته  و موارد تازه ابتلا به عفونت در ۲۵ کشور – ۱۳ کشور از ناحیه منطقه جنوب صحرای آفریقا – کاهش یافته  است. از ۲۰۰۵، میزان مرگ میرناشی از ایدز  تا یک چهارم کاهش یافته است.

 
نیمی از کاهش جهانی موارد تازه ابتلا به اچ­آی­وی در دو سال اخیر مربوط به نوزادان بوده است.  اینجانب مصرانه از کشورهای عضو می خواهم تا با فعالیت های مضاعف خود انتقال ویروس      اچ­آی وی از مادر به کودک را حذف و تلاش کنند تا اطمینان حاصل شود تمامی مادران مبتلا به اچ­آی­وی زنده بمانند.

 همچنین مصرانه خواهان تلاش بیشتری هستم برای از بین بردن انگ و تبعیض که سبب افزایش خطر برای جمعیت آسیب پذیر است. گزارش کمیسیون جهانی اچ­آی­وی و قانون: “مخاطرات، حقوق و سلامت” تاکید می­کند چگونه قوانین غیر مرسوم، نظام های قضایی گمراه و رفتارهای قهری به کار گرفته شده – که مبتنی نه بر علم بلکه بر ترس و تبعیض است – این اپیدمی را تشدید می­نماید. ما باید اطلاع رسانی، آزمایش و درمان را در اختیار همگان قرار دهیم تا هر مرد، زن و کودکی بتواند از حق بنیادی خود که دسترسی به مراقبت های پزشکی و خدمات ضروری است بهره­مند گردد و این اپیدمی ویرانگر پایان یابد.

 
به صفر رساندن بروز عفونت های تازه اچ­آی­وی، به صفر رساندن تبعیض و به صفر رساندن مرگ های ناشی از ایدز تا ۲۰۲۴ دست یافتنی است. در این روز جهانی ایدز، بیایید متعهد شویم تا موفقیت های دل گرم کننده سال های اخیر را تقویت کرده تا اچ­آی­وی/ ایدز را به صفحات تاریخ بسپاریم.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.