ایده‌هایی برای خودروهای آینده فولکس واگن / گزارش تصویری

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/19-2-1391/IMAGE634721576688656946.jpg این نمونه مفهومی فولکس واگن که به نظر می‌رسد تلفیقی از ایده‌‌های «بازگشت به آینده ۲» و «خانواده جتسون» باشد، یکی از سه طرح برتر ارائه شده در «پروژه خودروی مردم» برای طراحی خودروهای آینده است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید ایده اولیه ساخت خودروی کوچکی است که بتواند به کمک نیروی الکترومغناطیس در ارتفاعی نزدیک به زمین حرکت کرده و عبور از خیابان‌های شلوغ و پرترافیک پکن را ساده‌تر کند.

/Images/News/Larg_Pic/19-2-1391/IMAGE634721577948203158.jpg فولکس واگن به دلیل پاسخ مثبتی که از رانندگان چینی دریافت کرده، تصمیم دارد این پروژه را که تنها برای یک سال پیش‌بینی شده بود، تمدید کند و دامنه آن را به کشورها و بازارهای دیگری که در نظر دارد، بکشاند.

/Images/News/Larg_Pic/19-2-1391/IMAGE634721577935411136.jpg در نمونه دیگر یک کلید هوشمند طراحی شده که ایده ساخت آن از تلفن‌های همراه اقتباس شده و تقریبا به اندازه یکی از آنها است. راننده می‌تواند با دست زدن به صفحه لمسی این کلید به اطلاعات متعددی مانند میزان سوخت خودرو دست پیدا کند.

/Images/News/Larg_Pic/19-2-1391/IMAGE634721577925271118.jpg در سطح بدنه خارجی یکی از آنها که Music Car نام دارد، از لامپ‌های ال.ای.دی استفاده شده تا متناسب با موسیقی که راننده به آن گوش می‌دهد، طیفی از رنگ‌های گوناگون نمایش داده شود.

/Images/News/Larg_Pic/19-2-1391/IMAGE634721576729997019.jpg لوکا دمیاو، مدیر بازرگانی گروه صنعتی فولکس واگن می‌گوید: «این پروژه باعث شده دوران تازه‌ای در طراحی و تولید محصولات این شرکت شکل بگیرد. ما دیگر به تولید خودرو اکتفا نمی‌کنیم بلکه همزمان در ارتباط با مشتریان خود هستیم و تمامی ترجیح‌ها، احتیاجات و ملزومات مورد نظر آنها را در هنگام طراحی مدنظر خواهیم داشت».

/Images/News/Larg_Pic/19-2-1391/IMAGE634721576720325002.jpg این خودروی تمام‌الکتریکی که Hover Car نام گرفته و احتمالا می‌تواند خاطره فرار مارتی مک‌فلای را در «بازگشت به آینده ۲» تداعی کند، جالب‌توجه‌تر از دیگر نمونه‌ها است. به گفته کارشناسان فولکس واگن این خودرو برای دو سرنشین طراحی شده و می‌تواند در امتداد یک مسیر الکترومغناطیس، شناور مانده و کمی بالاتر از زمین حرکت کند.

محبوبه عمیدی: این نمونه مفهومی فولکس واگن که به نظر می‌رسد تلفیقی از ایده‌‌های «بازگشت به آینده ۲» و «خانواده جتسون» باشد، یکی از سه طرح برتر ارائه شده در «پروژه خودروی مردم» برای طراحی خودروهای آینده است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید ایده اولیه ساخت خودروی کوچکی است که بتواند به کمک نیروی الکترومغناطیس در ارتفاعی نزدیک به زمین حرکت کرده و عبور از خیابان‌های شلوغ و پرترافیک پکن را ساده‌تر کند.

به گزارش گیزمگ، با اینکه تنها ۱ سال از طرح «پروژه خودروی مردم» یا به اختصار PCPتوسط فولکس واگن در کشور چین می‌گذرد، این طرح موفق شده در فضای آنلاین بیش از ۳۳میلیون بازدیدکننده را به خود جلب کرده و از آنها ۱۱۹هزار ایده جدید و پیشنهاد فناوری برای تولید خودروهای آینده دریافت کند.

لوکا دمیاو، مدیر بازرگانی گروه صنعتی فولکس واگن می‌گوید: «این پروژه باعث شده دوران تازه‌ای در طراحی و تولید محصولات این شرکت شکل بگیرد. ما دیگر به تولید خودرو اکتفا نمی‌کنیم بلکه همزمان در ارتباط با مشتریان خود هستیم و تمامی ترجیح‌ها، احتیاجات و ملزومات مورد نظر آنها را در هنگام طراحی مدنظر خواهیم داشت».

فولکس واگن از میان نزدیک به ۱۲۰هزار ایده اولیه ۳ عدد از آنها را انتخاب و به شکل نمونه‌های مفهومی برای نمایشگاه خودروی پکن آماده کرده است. در میان آنها این خودروی تمام‌الکتریکی که Hover Car نام گرفته و احتمالا می‌تواند خاطره فرار مارتی مک‌فلای را در «بازگشت به آینده ۲» تداعی کند، جالب‌توجه‌تر از دیگر نمونه‌ها است. به گفته کارشناسان فولکس واگن این خودرو برای دو سرنشین طراحی شده و می‌تواند در امتداد یک مسیر الکترومغناطیس، شناور مانده و کمی بالاتر از زمین حرکت کند.

سیمون لواسبی، مدیر ارشد طراحی فولکس واگن در چین می‌گوید: «ایده‌های خلاق ارائه شده باعث شدند بینش تازه‌ای نسبت به خواسته‌های رانندگان چینی پیدا کنیم. آنها علاقمند به خرید خودروهای امنی هستند که بتوانند در خیابانهای پرترافیک پکن به سادگی جای خود را باز کنند و علاوه بر این طراحی آنها هیجان‌انگیز و شخصی باشد».

البته دو خودروی دیگر که به صورت نمونه مفهومی به نمایشگاه خودروی پکن آمده‌اند به اندازه Hover Car جذاب و خاطره‌انگیز نیستند. در سطح بدنه خارجی یکی از آنها که Music Car نام دارد، از لامپ‌های ال.ای.دی استفاده شده تا متناسب با موسیقی که راننده به آن گوش می‌دهد، طیفی از رنگ‌های گوناگون نمایش داده شود. در نمونه دیگر یک کلید هوشمند طراحی شده که ایده ساخت آن از تلفن‌های همراه اقتباس شده و تقریبا به اندازه یکی از آنها است. راننده می‌تواند با دست زدن به صفحه لمسی این کلید به اطلاعات متعددی مانند میزان سوخت خودرو دست پیدا کند.

فولکس واگن به دلیل پاسخ مثبتی که از رانندگان چینی دریافت کرده، تصمیم دارد این پروژه را که تنها برای یک سال پیش‌بینی شده بود، تمدید کند و دامنه آن را به کشورها و بازارهای دیگری که در نظر دارد، بکشاند.

دمیاو می‌گوید: «ایده‌های ارائه شده در PCP می‌توانند در درازمدت استراتژی فولکس واگن را تحت‌تأثیر قرار دهند؛ با این حال ما به شیوه همیشگی این شرکت پایبند خواهیم بود و اگر روزی یکی از طرح‌های این پروژه وارد بازار شود، مطمئنا تلفیقی از ایده‌های مشتریان و طراحی آشنای فولکس واگن خواهد بود».

۵۳۲۷۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.