ایده جالب ایستگاه دوچرخه سیار !

در شهر های بزرگ و شلوغ چیزی بهتر از یک دوچرخه برای طی کردن مصافت های کوتاه مناسب نیست ، با این وجود مشکلاتی در این باره وجود دارد و این ایده سعی کرده مشکلات را حل کند .

مشکل فضای مورد نیاز برای ایستگاها

در نظر بگیرید هر خودرو چه فضایی را اشغال می کند ، در همین فضا به صورت معمول ۸ دوچرخه جای می گیرد اما با کمی تغییر در طراحی ۳۲ چرخ را می توان به راحتی در این فضا جای داد و این یعنی در مکان های عمومی و در کنار خیابانها نیاز به فضای زیادی برای ایجاد ایستگاه های دوچرخه نخواهد بود .

همچنین این بدان معنی است که بواسطه فضای کمی که ایستگاه ها نیاز دارند ، راه اندازی ایستگاه سیار بروی کامیونت ها نیز کاملا عملی خواهد بود .

مشکل پیداکردن دوچرخه ها

برای تحویل و بازگرداندن دوچرخه ها به سیستم و ایستگاه ها ایده آل اینست که بتوانید در نزدیک ترین محل دوچرخه را تحویل بگیرید و در مقصد تحویل بدهید و مهمتر اینکه موقع بازگشت در هر جایی از شهر بتوانید یک دوچرخه دیگر برای بازگشت پیدا کنید ، چون ممکن است زمان مراجعه شما به ایستگاه های قبلی دوچرخه ای موجود نباشد ، برای حل این مشکل تمامی ایستگاه ها به شبکه اینترنت متصل هستند و شما می توانید از طریق تلفن همراه و برنامه مخصوص محل ایستگاه ها و موجودی آنها را روی نقشه ببینید .

همچینی این دوچرخه ها مجهز به نمایشگر و سیستم مسیر یاب و GPS هستند که در محاسبه قیمت و نرخ کرایه چرخ و همچنین مکان یابی نیز کاربرد خواهد داشت .

برای پارک موقت دوچرخه ها این امکان دیده شده که با جمع کردن فرمان دوچرخه قفل شود ، همچنین زین دوچرخه بوسیله یک اهرم به راحتی قابل تنظیم است تا افراد مختلف بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند .

این ایده برای شهر سئول و توسط Jung Tak طراحی شده است .


بهگر | خواندنی – دیدنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.