ایران، بیست و پنجمین اقتصاد دتیا

مجمع جهانی اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود ایران را از نظر حجم تولید ناخالص داخلی (GDP) در بین ۱۴۴ کشور و منطقه دنیا در رده بیست و پنج جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در این گزارش ایران با تولید ناخالص داخلی ۴۸۲ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار در رده بیست و پنجم جهان قرار گرفته است. ایران از نظر تولید ناخالص در منطقه خاورمیانه بعد از کشورهای ترکیه و عربستان در رده سوم قرار گرفته است.

در این رده‌بندی آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۵ هزار میلیارد دلاری رده نخست را به خود اختصاص داده است. چین و ژاپن نیز به ترتیب با تولید ناخالص داخلی ۷٫۲ و ۵٫۸ هزار میلیارد دلار رده‌های دوم و سوم را بدست آورده‌اند.

آلمان، فرانسه، برزیل، بریتانیا، ایتالیا، روسیه، کانادا، هند، اسپانیا، استرالیا، مکزیک، کره‌جنوبی، اندونزی، هلند، ترکیه، سوئیس، عربستان، سوئد، لهستان، بلژیک، نروژ و ایران نیز رده‌های چهارم تا بیست و پنجم این رده‌بندی را کسب کرده‌اند.

ایران از نظر تولید ناخالص داخلی بالاتر از کشورهایی مانند آرژانتین، آفریقای جنوبی، تایلند، مالزی، تایوان، پرتغال و قزاقستان قرار گرفته است. کمترین حجم تولید ناخالص داخلی نیز رده‌بندی ۱۴۴ تایی مجمع جهانی اقتصاد مربوط به دو کشور گامبیا و سیشل به طور مشترک و به میزان یک میلیارد دلار است.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.