ایران، موضوع دیدار وزیران خارجه آمریکا و استرالیا

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > سیاست‌خارجی – وزیر امور خارجه‌ آمریکا در سفرش به استرالیا در دیدار با مقامات این کشور علاوه بر موضوعات منطقه‌ای و دو جانبه در مورد ایران و خاورمیانه گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان‌کری در حالی امروز (دوشنبه) وارد سیدنی استرالیا شد که انتظار می‌رود علاوه بر همکاری های دو جانبه و موضوعات منطقه‌ای مساله‌ ایران و خاورمیانه از محور گفت‌وگوهای وی با همتای استرالیایی‌اش باشد.

یک مقام وزارت امور خارجه به خبرگزاری فرانسه گفت: استرالیا یک هم پیمان و دوست نزدیک برای آمریکا است. این سفر فرصتی است تا هر دو طرف در مورد گسترش همکاری‌هایشان در زمینه‌های امنیتی و استراتژیک رایزنی کنند.

وزیر امور خارجه استرالیا روز دوشنبه گفت که برای کمک به هزاران مردم عراقی که برای فرار از خشونت گروههای تروریستی به کوهستان پناه برده‌اند، با آمریکا همکاری خواهد کرد و حتی آماده است برای جابجایی این افراد کمک رسانی کند.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اظهار کرد: در دیدار جان کری با همتای استرالیایی‌اش مسائل دیگری شامل روسیه و اوکراین، ایران، خاورمیانه، عراق ، سوریه و به ویژه افغانستان که در آن استرالیا و آمریکا همکاریهای زیادی داشتند مطرح خواهد شد.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی بشیری:

    این دو وزیر امور خارجه موضوع دیگری نداشتند که ایران را موضوع دیدارشان قرار دادند؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.