ایرانسل گسترده ترین شبکه اینترنت همراه کشور را عرضه کرده است

۱۲م اسفند ،

 

معاون فنی مهندسی ایرانسل گفت: رویکرد مشترکین ایرانسل به سمت دیتا است همچنان که در مهر ۹۱ در مقایسه با مهر سال قبل حدود ۱۰۹ درصد افزایش ترافیک داشته‌اند.
 
علی اصغر عینی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی شهرها و اغلب جاده‌های اصلی کشور تحت پوشش خدمات اینترنت همراه مبتنی بر فناوری EDGE ایرانسل (با سرعت دو برابر بیشتر از فناوری GPRS) قرار گرفته است، گفت: ایرانسل گسترده ترین شبکه اینترنت همراه کشور را به مشترکین خود عرضه کرده است.
 
معاون فنی مهندسی ایرانسل اظهار داشت: پوشش GPRS ایرانسل نیز به صورت سراسری به مشترکین در تمامی دهستان‌ها، روستاها و را‌ه‌های فرعی تحت پوشش عرضه شده و در تمامی جاده های فرعی، ریلی و بخشی از مناطق دریایی تحت پوشش نیز قابل استفاده است.
 
عینی پور در خصوص پوشش اینترنت وایمکس ایرانسل نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۷ شهر و شهرک صنعتی تحت پوشش اینترنت وایمکس ایرانسل قرار دارند و مشترکین می‌توانند براساس تقاضا به سرعتی از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند.
 
وی در خصوص رومینگ دیتای ایرانسل نیز خاطرنشان کرد: ایرانسل اولین و تنها اپراتور تلفن همراه کشور است که امکان استفاده از خدمات دیتا را در زمان رومینگ مشترکین و حضور آنان در مناطق تحت پوشش اپراتورهای خارجی طرف قرارداد فراهم ساخته و در حال حاضر مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل در ۲۹۲ اپراتور و ۱۷۲ کشور جهان می‌توانند از خدمات دیتا استفاده کنند؛ ضمن آنکه مشترکین سیم‌کارت های اعتباری ایرانسل نیز در ۱۴۰ اپراتور و ۷۱ کشور جهان می‌توانند از خدمات دیتای محلی استفاده کنند.
 
به گفته وی پیش‌بینی می‌شود ترافیک دیتا در دنیا در سال ۲۰۲۴ معادل کل ترافیک دیتا تا سال ۲۰۱۰ میلادی شود که حاکی از رشد قابل توجه حوزه دیتا است و نشان می‌دهد اپراتورها باید تمرکز خاصی روی حوزه دیتا داشته باشند.
 
به گفته معاون فنی مهندسی ایرانسل رفتار مشترکین ایرانسل در مقایسه مهر امسال با مهر سال قبل نشان می‌دهد که ۱۰۹ درصد افزایش ترافیک داشته‌اند و نشان‌دهنده رویکرد مشترکین ایرانسل به سمت دیتا است که از رویکرد بین‌المللی نیز تبعیت می‌کند. میزان این رشد در مهر ماه سال ۹۰ نسبت به مهر سال ۸۹ معادل ۷۳ درصد بوده است.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.