ایرانیان نقش مهمی در تحولات ظهور دارند

به گزارش خبرآنلاین  به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در قم وی با اشاره به آیات و روایات مرتبط با مهدویت افزود: بسیاری از روایات صحیح السند، پیرامون مساله مهدویت و تحولات نظام جهانی در عصر ظهور وجود دارد که نقش ایرانیان را در این تحولات، بسیار پررنگ می بینیم.
آیت الله کورانی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی یکی از مقوله های مهدویت است، عنوان کرد: بیداری اسلامی از نظر آیات قرآن و حدیث شریف، وعده پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است، این مرحله ای است که امت اسلامی بیدار می شود و حرکت می کند به سمت وعده ای که خدا داده است.
وی افزود: این مرحله همان مرحله ای است که ما الان در آن هستیم؛ روایت هایی که مربوط به امام مهدی علیه السلام درباره بیداری اسلامی در میان اهل سنت رایج است که؛ امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خودشان از مشرق حرکت می کنند و یارانشان هم از خراسان هستند؛ بنابر این روایات اهل سنت وهابیون و برخی دیگر اقدام به شبیه سازی برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از افغانستان به عنوان شرق کردند.
این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: این در حالی است که در روایات شیعه هست، حرکت زمینه ساز ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از سمت شرق است و این حرکت از آن جا شروع می شود.
وی افزود: روایات وقایع حتمی در باب ظهور در دایره معارف اسلامی، به دفعات ذکر شده است که برخی از این روایات، صحیح السند و بسیار معتبر و قطعی است، ولی بازهم وقوع این مسایل، به لوازمی احتیاج دارد؛ یکی از عناصر اصلی و حتمی در مساله ظهور، حرکت ایرانی‌ها، تحولات عراق، خروج سفیانی و یمانی است.
این عالم لبنانی تبار با بیان این که نقش تخریبی و ضد مهدوی مهدویت در آخرالزمان از دیگر نشانه هایی است که در این زمینه ذکر شده است، خاطرنشان کرد: در دوره پیش و پس از ظهور پیامبر تا ظهور امام زمان(عج) یهودیان تلاش های بسیاری علیه اسلامی می کنند که امروز وعده قرآن و روایات ائمه(ع) در خصوص این تحولات اثبات شده است.
وی تصریح کرد: یکی ازمهم‌ترین مسایل مربوط به ظهور، حرکت عظیم ایرانیان است که از مهم ترین و محکم ترین اسناد مربوط به نقش ایرانیان در ظهور می توان به روایت صحیح السند و قوی امام باقر(ع) با عنوان «کَأَنِّی بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ یَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ ثُمَّ یَطْلُبُونَهُ فَلَا یُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ وَضَعُوا سُیُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا یَقْبَلُونَهُ حَتَّى یَقُومُوا وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِکُمْ قَتْلَاهُمْ‏ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّی لَوْ أَدْرَکْتُ ذَلِکَ لَاسْتَبْقَیْتُ نَفْسِی لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ» اشاره کرد که دقیقا به ایرانی ها اشاره دارد و این روایت به قدری دقیق است که حتی می توان مرحله ای که امروز ایرانیان در آن حضور دارند را نیز به روشنی بیان کرد.
آیت الله کورانی یادآور شد: در روایات آمده است که پس از حرکت عظیم ایرانیان پرچمی افراشته می شود که به امام زمان(عج) می رسد؛ می بایست روی این روایات دقیق و صحیح السند، کار علمی و راهبردی انجام شود تا بتوانیم از این خط سیر، برای برنامه ریزی آینده استفاده کنیم.
استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که ۹ عنوان برای مردم ایران در روایات مربوط به ظهور عنوان شده است، تصریح کرد: به طور قطع جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهمترین اضلاع شکل گیری فرایند ظهور است و نقش بسیار مهمی در زمینه سازی ظهور دارد.
آیت الله کورانی با بیان این مطلب که مصر و جهان اسلام شیفته و تشنه بیشتر دانستن در مورد امام زمان(عج) و امامت هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام نمی خواهند ندای حق طلبانه مهدویت در این کشورها به گوش برسد و در همین رابطه قصد دارند با ایجاد فشار بر روی مردم آنان از اصل مفهوم امامت غافل سازند؛ مردم مصر به قدری به اهل بیت(ع) علاقه دارند که حتی در مقابل تلاش وهابیت برای تخریب قبر مالک اشتر نیز به سختی با آنان درگیر شدند و شب ها ازاین مکان پاسداری می کنند.
وی در ادامه با اشاره به راهبردهای مهدوی در زمینه بیداری اسلامی در منطقه، اظهارداشت: باید با روشنگری اسلامی و تعامل با مردم این کشورها، نقش فرهنگ مهدویت در پیروزی قطعی اسلام حقیقی را در میان بگذاریم و ذهن آنان را برای پذیرش این مساله آماده کنیم؛ ایران اسلامی نیز باید روز به روز برای تبدیل شدن به عنصری قوی برای زمینه سازی ظهور، بر قوای خود بیافزاید.
این محقق و پژوهشگر یادآور شد: وهابیت امروز در سراسر جهان فعال شده است و آنچه در روایات آمده پس از درگیری های قومی در عربستان آنان به اروپا و همچنین دمشق مهاجرت می کنند تا بتوانند در کنار دجال با شیعیان بجنگند؛ عراق نیز به دست رومیان که همان غربی ها هستند اشغال می شود که همان گونه نیز شد و هم این که خواهند رفت و عراقی های شیعه همواره با سفیانی مخالف می شوند و برای او مشکلات بسیاری ایجاد می کنند نیز در روایات آمده است.
آیت الله علی کورانی با اشاره به فعالیت های عظیم تبلیغی وهابیت و غرب در راستای انحراف مهدویت، عنوان کرد: فعالیت های صورت گرفته در موضوع تبلیغ مهدویت رضایت بخش نیست.
این روحانی لبنانی در ارتباط با فعالیت ها و حرکت هایی که در سوریه اتفاق می افتد و اینکه آیا این فعالیت ها را می توان به عنوان حرکت سفیانی تطبیق داد، اظهار داشت: جریانات سوریه را نمی توان به عنوان حرکت سفیانی تفسیر کرد، چون حرکت سفیانی نیاز به یک پیش زمینه ای که همان زلزله دمشق که ۱۰۰ هزار کشته بر جای خواهد گذاشت دارد، لذا هر حرکتی قبل از این اتفاق، بوجود بیاید حرکت سفیانی نیست، البته می توان گفت که شاید این اتفاق پیش زمینه ای برای حرکت سفیانی باشد.
وی تبلیغات انجام شده در زمینه مهدویت را ناکافی دانسته و اظهار کرد: فعالیت های ما در بیرون ضعیف است، ما باید از نظر فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در ماهواره ها و تلویزیون خصوصا در خارج از کشور فعالیت کنیم.
این محقق برجسته لبنانی در پایان درباره ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و خواب دیدن آن حضرت، اظهار داشت: درست است که شیطان نمی تواند به شکل ظاهر معصوم در خواب کسی ظاهر شود، اما می تواند به شکل یک فرد دیگری در خواب یک انسان ظاهر شده و خود را به عنوان معصوم معرفی نماید؛ بنابراین نباید به خواب هایی که در این ارتباط است زیاد توجه کرد و وظیفه ای که بر عهده ما هست این است که هر کسی که ادعای ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را داشت تا زمان سفیانی را تکذیب کنیم مگر اینکه معجزه ای از خود نشان دهد.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.