ایران‌پور: انتخابات بهترین آزمون و محک برای صدا و سیماست

۲۶اردیبهشت،

n00047741-t.jpg

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی معتقد است صدا و سیما می‌تواند هزینه‌های صرف شده در جریان انتخابات ریاست جمهوری را کاهش دهد.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال که می‌خواهیم یک حماسه سیاسی را در ۲۴ خردادماه رقم بزنیم،‌ یک موقعیت ویژه را پیش رو داریم. با علم به این که حضور پرشور مردم در این انتخابات می‌تواند کشورمان را سال‌های سال در مقابل مشکلات،‌ تهدیدها تحریم‌ها بیمه کند همه ما باید سعی کنیم در پرشورترین برگزاری انتخابات نقش داشته باشیم.

نماینده مردم مبارکه تصریح کرد: از چند جهت می‌توانیم نقش رسانه‌های گروهی به ویژه رسانه ملی را مد نظر داشته باشیم؛ یکی این که گستردگی در اطلاع‌رسانی و خبررسانی به مخاطبان می‌تواند جایگاه ممتازی به صدا و سیما بدهد. به علاوه صدا و سیما به واسطه ارتباط گسترده با مردم می‌تواند نقش بسیاری در هر چه باشکوه‌تر برگزارشدن انتخابات و کاهش هزینه‌ها داشته باشد.

ایران‌پور ادامه داد: موضوع کاهش هزینه‌های انتخاباتی ارتباط مستقیمی با رسانه‌های گروهی بالاخص صدا و سیما دارد. یعنی هر قدر بیشتر از ظرفیت‌های رسانه ملی استفاده کنیم، کمتر اسراف خواهد شد و بیشتر به نفع کشور و ملت خواهد بود.

او تاکید کرد: صدا و سیما ظرفیت بزرگی است که نظام اسلامی و حاکمیت باید در راستای اهداف نظام از این ظرفیت استفاده کند. صداو سیما را باید به عنوان یک رسانه ممتاز در کشورمان در نظر بگیریم که بتواند با برنامه‌های مدون، عادلانه و بر پایه مصالح نظام و شعار سال جلو برود.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت دربارهٔ لزوم عملکرد فراجناحی صدا و سیما در جریان انتخابات تصریح کرد: صدا و سیما رسانه‌ای است که یک ظرفیت محسوب می‌شود، ظرفیتی که به هیچ عنوان نباید وارد مسائل جناحی شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: صدا و سیما از بودجه مملکت استفاده می‌کند و به همین سبب هم باید در راستای حاکمیت گام بردارد و از ورود به مسائل جناحی پرهیز کند. ورود به این گونه مسائل، آسیب‌های جدی به اعتماد مردم به این رسانه می‌زند و سبب کاهش اعتماد مردم می‌شود.

او با تاکید بر اینکه عملکرد صدا و سیما خوبی بوده گفت: هر چند عملکرد صدا و سیما را مثبت ارزیابی می‌کنیم اما این به این معنا نیست که صد در صد به وظایف خودش عمل کرده و هیچ‌گونه خطایی در انجام وظایفش نبوده است. با توجه به گستردگی کار ما مشکلاتی هم در کار وجود داشته که امیدواریم روزبه روز اصلاح شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.