ایران آمادگی ارائه اینترنت پاک به عراق را دارد

۲۸خردادماه،

ایران و عراق برای گسترش زیرساخت های ارتباطی بین دو کشور اعلام آمادگی کردند در همین راستا معاون وزیر ارتباطات ایران گفت: ایران آمادگی ارائه اینترنت پاک به عراق را دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، اعلام آمادگی ایران و عراق در گسترش زیرساخت های ارتباطی و روابط حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در پی سفر معاون فنی وزارت ارتباطات کشور عراق به همراه هیات خود به ایران و دیدار با اعضای هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت مطرح شد.
 
در این دیدار حسین مظلومی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت بر گسترش روابط بین دو کشور و استفاده از پتانسیل های مخابراتی و ارتباطی تاکید کرد و با اشاره به مرزهای گسترده زمینی و ارتباطی بین ایران و عراق گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه توسعه ظرفیت های فیبرنوری آمادگی همکاری با کشور عراق را دارد.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند ۲۰۰ گیگابیتی ( ۶۴STM ) بین عراق و ارمنستان از طریق ایران ایجاد شده و طراحی ارتباط عراق با ترکیه هم در حال برنامه ریزی است گفت: در حوزه تامین پهنای باند آمادگی هرگونه همکاری با کشور عراق را داریم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به نزدیکی دینی و فرهنگی دو کشور، ایران آمادگی ارائه اینترنت پاک به عراق را دارد و با ایجاد فضای گسترده ارتباطی و مخابراتی بین دو کشور، قادر به ایجاد یک شبکه ترانزیت امن در منطقه هستیم.
 
در همین حال مهندس البیاتی معاون فنی وزارت ارتباطات عراق نیز این کشور را مسیر ارتباطی شرق و غرب دانست و گفت: ما در جهت ساماندهی حجم بالای ترافیک بین کشورهای خلیج فارس حرکت می کنیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.