ایران از یک فرصت استثنایی برای تأثیرگذاری در سینمای جهان برخوردار است

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان امور سینمایی، ‘اسکات فرانک’ در حاشیه نخستین همایش بین المللی ‘هنر، زبان و تکنولوژی’ در مشهد و در کنفرانسی خبری

با بیان آنکه بنا دارد فیلمی درباره حمله ناوگان ارتش آمریکا به هواپیمای ایرباس ایرانی

بسازد، افزود: این فیلم به جریان حمله آمریکا به ایرباس ایرانی در سال ۱۹۸۸ می‌پردازد، که در آن تعداد زیادی از ایرانیان کشته شدند.

وی با بیان آنکه عذرخواهی نکردن دولت وقت آمریکا از ایران خجالت آور بود، گفت:‌ این برخورد دولت آمریکا سبب بوجود آمدن یک رابطه بد بین دو کشور شد و هدف من از ساخت این فیلم آن است که نشان دهم برخلاف تمام هجمه‌های تبلیغاتی غرب علیه ایران، این کشور جزو کشورهایی است که قربانی تروریست شده است.

** حمله به هواپیمای ایرانی به اندازه حادثه ۱۱ سپتامبر مهم بود

این کارگردان مطرح هالیوودی، مساله سقوط این هواپیمای ایرانی را به اندازه جریان ۱۱ سپتامبر مهم دانست و یادآور شد: مطبوعات در سال ۱۹۸۸ به درستی به سقوط هواپیمای ایرانی نپرداختند و یکی از اهداف ساخت این فیلم نشان دادن واقعیت سقوط این هواپیما است.

** غرب همچنان از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به خود نیامده است

وی با بیان آنکه که غرب همچنان از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خود نیامده است، اظهار کرد: در ساخت این فیلم وظیفه خود می‌دانم که جنبه احساسی حادثه را نشان بدهم، زیرا به ایران ظلم شده است.

این کارگردان و نویسنده آمریکایی با بیان آنکه قبل از ورود به ایران در خصوص بسیاری از تاریخ رابطه آمریکا و ایران اطلاعاتی نداشتم، گفت: از دوران زندگی مصدق و کودتا علیه دولت دموکراتیک وی چیزی نمی‌دانستم و از نقش سرویس جاسوسی آمریکا(سیا) و سرویس جاسوسی انگلیس(ام ای ۶) خبر نداشتم.

وی در خصوص روند ساخت فیلم حمله به ایرباس ایرانی خاطرنشان کرد: سناریو این فیلم در حال نگارش است و پیش بینی می‌کنیم که تا چهار تا پنج ماه آینده فیلمبرداری آن آغاز و در ‌‌نهایت یک سال آینده آماده اکران شود.

این کارگردان آمریکایی گفت: این فیلم برای کسانی که این تراژدی را نشنیده‌اند و نسل‌های جوان ایرانی، خاطرات مختلفی را بیان می‌کند.

اسکات فرانک با بیان آنکه محل فیلمبرداری در ایران و آمریکا خواهد بود، بیان کرد: این فیلم با تهیه کنندگی نادر طالب‌زاده و حمایت جواد شمقدری ریس سازمان سینمایی و محمدرضا عباسیان مدیریت رسانه‌های تصویری ساخته می‌شود.

** سینمای ایران باید تفکر بین المللی را در خود تقویت کند

وی با اشاره به این موضوع که سینمای ایران سینمای خوبی است، افزود: این سینمای خوب دارای تفکر بین المللی نیست و از لحاظ صنعتی عقب است و هیچگونه بازگشت سرمایه ندارد.

این کارگردانی آمریکایی که بیشتر از یک سال است با هنرمندان ایرانی در ارتباط است، تاکید کرد: هدف حضور در ایران این است که فرهنگ‌های ایران و آمریکا را با یکدیگر ارتباط دهم و آنها را با هم آشنا سازم.

این نویسنده آمریکایی مسلمان که خود را علاقه‌مند به اسلام می‌داند، ایران را دارای یک فرصت استثنایی برای تأثیرگذاری در سینمای جهان دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نسل جوانی بوجود آمده که ذهنیت و تفکر جوان و جالبی دارند.

وی فرهنگ آمریکا را برگرفته از فرهنگ‌های ملل مختلف دانست و افزود: ایران یک فرهنگ و تاریخ عمیق دارد و فیلمسازان ایرانی باید خود را باور داشته باشند.

فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۷۸۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.