ایران اسلامی هیچگاه در برابر ظلم کوتاه نمی‌آید

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی عصر پنجشنبه در درس اخلاق خود در جمع طلاب و دانشجویان، افزود: هیچ ملتی زیر بار زور نمی‌رود، مگر آن که فرومایه باشد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به روایات اسلامی، گفت: جامعه اسلامی باید خود را قدرتمند کند تا بتواند در برابر دنیای مهاجم بایستد.

وی قرب الی الله را بالاترین مقام انسان در رسیدن به کمال معرفی و بیان کرد: اینکه گفته می‌شود انسان به قرب الهی برسد، به معنی دوری خدا از او نیست، بلکه از نظر معنوی، به معنای دور بودن انسان از خداست که باید با اعمال صالح تلاش کند تا به خدا نزدیک شود.

استاد برجسته حوزه افزود: هرچه انسان از نظر معنوی خود را تقویت کند، نسبت به خدا نیز بصیر شده و بیشتر خدا را می‌بیند، زمانی که تمامی پرده‌ها از چشمان انسان کنار رود، انسان به قرب خدا می‌رسد.

وی ادامه داد: بنابراین، انسان از خدا دور نیست، بلکه اعمال او موجب می‌شود بصیرت او از بین برود و گمان کند که از خدا دور است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت صدیقه کبری(س)، گفت: بر اساس روایتی از این بانو، اگر انسان خالص‌ترین عمل خود را به پیشگاه خدا تقدیم کند، خدا نیز بهترین مصلحت را به او می‌دهد.

آیت الله جوادی آملی در ادامه به ستمهای وارد شده به حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و بیان کرد: ظلمهای زیادی به این بانو شد که از جمله آنها می‌توان سوزاندن درب خانه حضرت و غصب فدک اشاره کرد، ولی آنچه که دشمن به دنبال او بود، به انزوا کشاندن حضرت بود که بالاترین ظلم بود.

وی افزود: این نشان می‌دهد که علاوه بر حمایتهای این بانو از ولایت،‌ جایگاه خود ایشان نیز جایگاه بالایی بود که دشمن برای به انزوا درآوردن آن تلاش می کرد.

/۷۴۰۴/ ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۳۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.