ایران افتخاری برای مسلمانان است/ آمادگی برای توسعه بیشتر روابط

به گزارش خبرگزاری مهر وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار از جانب مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران پیروزی انقلاب تونس را تبریک گفت .

 

صالحی با اشاره به ظرفیتهای علمی ، صنعتی ، اقتصادی در کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاریها در حوزه های مختلف بویژه انتقال فن آوری را به نخست وزیر تونس اعلام  و استمرار رفت و آمد مقامات عالیرتبه دو کشور را زمینه ساز تسریع روند روابط دوجانبه ذکر کرد .

 

وی همچنین دعوت معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران را از نخست وزیر تونس برای سفر به کشورمان را به حمادی جبالی ابلاغ کرد.

 

وزیرامورخارجه با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجتناب از اختلافات مذهبی ، عوامل اصلی اینگونه اختلافات را کسانی دانست که حتی اعتقادی به اسلام ندارند . تحولات منطقه و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آن از دیگر موضوعات مورد اشاره از سوی دکتر صالحی بود.

 

حمادی جبالی نخست وزیر تونس نیز در این دیدار ضمن تشکر از دیدار وزیر خارجه کشورمان از تونس انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را افتخاری برای مسلمانان دانست و پیشرفتهای بزرگ علمی و جایگاه مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را ستود.

 

وی با اشاره به ظرفیتهای علمی و فن آوری های کشورمان زمینه همکاری در حوزه های مختلف علمی ،صنعتی  و اقتصادی و انتقال فن آوری به تونس را مهم ارزیابی کرد . در همین ارتباط ضمن اعلام آمادگی کشور خود بر ضرورت توسعه همه جانبه همکاریهای فیمابین تاکید کرد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.