ایران با یک طلا در مکان چهارم قرار گرفت

۳۱فروردین۱۳،

این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور ۲۲۰ جودوکار از ۲۸ کشور آسیایی به میزبانی تایلند در سالن ورزشی مرکز جوانان بانکوک آغاز شد که در پایان دو روز مبارزه در بخش انفرادی مردان تیم ژاپن با کسب سه مدال طلا و دو نقره عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. کره جنوبی با یک طلا، سه نقره و سه برنز نایب قهرمان شد و مغولستان با یک طلا ، یک نقره و دو برنز در جای سوم ایستاد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تابناک، تیم ملی ایران نیز با طلای جواد محجوب و برنز امیر قاسمی‌نژاد عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد و کره شمالی با یک طلا ، قرقیزستان با یک نقره ، قزاقستان با چهار برنز و چین تایپه با دو برنز در مکان‌های پنجم تا هشتم ایستادند.

 جواد محجوب جودوکار وزن ۱۰۰- کیلوگرم کشورمان که با دو پیروزی متوالی به دیدار پایانی رقابتهای جودو قهرمانی آسیا در وزن ۱۰۰- کیلوگرم راه یافته بود، در این مرحله “شیم جی هو” نماینده کره‌جنوبی را شکست داد و به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت. محجوب دوره قبل در بازی نهایی مغلوب جودوکار ازبکستانی شده بود.

این جودوکار کشورمان پس از استراحت در دور اول، دور دوم “تراوات” از تایلند را ضربه فنی کرد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. وی در مرحله نیمه‌نهایی برابر “توگتاگانوف” از قزاقستان در فاصله یک دقیقه و ۲۶ ثانیه از آغاز مبارزه با ضربه فنی به پیروزی دست یافت و راهی بازی پایانی شده بود.

به این ترتیب تیم ملی ایران با یک نشان طلا و یک برنز، یک عنوان پنجمی و دو عنوان هفتمی به کار خود در  مسابقات جودو قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ – تایلند پایان داد.

همچنین در مجموع مردان و زنان، ژاپن با ۶ طلا ، ۳ نقره و ۲ برنز قهرمان شد، کره جنوبی با ۴ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز در جای دوم ایستاد و مغولستان با یک طلا، ۳ نقره و ۶ برنز شوم شد. کره شمالی با یک طلا و ۳ نقره، چین با یک طلا و ۴ برنز و ایران با یک طلا و یک برنز عناوین چهارم تا ششم را کسب کردند.

تیم ملی کشورمان در دوره قبلی این مسابقات با یک طلا، یک نقره و یک برنز عنوان سوم را کسب کرده بود. در این دوره محمد رضا رودکی به سبب مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی نبود.

این دوره از مسابقات فردا در بخش تیمی پیگیری می‌شود که تیم کشورمان در اولین گام به مصاف امارات می‌رود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.