ایران به ریاست شورای بین المللی زیتون انتخاب شد

با پیگیریهای مستمر وزارت جهاد کشاورزی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید، در جلسه تخصصی روز پنج شنبه ۲ آذرماه شورای بین المللی زیتون، جمهوری اسلامی ایران برای سال ۲۰۲۴ و بر اساس اتفاق آراء به ریاست این نهاد تخصصی بین المللی انتخاب شد.

ایران به ریاست شورای بین المللی زیتون انتخاب شد

به گزارش ممتاز نیوز، رضا زبیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در جلسه شورای بین المللی زیتون پیام وزیر جهاد کشاورزی کشورمان را خواند.

در این پیام آمده:

وزیر کشاورزی در این پیام با تبیین سیاست ها و برنامه های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه کشت و صنعت زیتون، از رای اعتماد کشورهای عضو ، به ریاست کشورمان قدردانی و بر همکاری همه جانبه وزارت جهاد کشاورزی با مدیر اجرایی جدید ، دبیرخانه و کشورهای عضو برای توسعه کاشت وصنعت زیتون در دنیا تاکید کرده است.

این اولین بار پس از دو دهه از عضویت کشورمان در این نهاد است که ریاست آن به جمهوری اسلامی ایران واگذار می شود.

با توجه به برنامه هایی که وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت و ترویج کاشت زیتون تدوین کرده است، ریاست ایران بر این سازمان مهم فرصتی بزرگ برای برخوردار شدن از حمایت های تخصصی بین المللی بویژه در حوزه دانش فنی و فناوری زیتون خواهد شد.

وزارت جهاد کشاورزی در حال برنامه ریزی برای برگزاری برخی از جلسات تخصصی این نهاد بین المللی از جمله اجلاس ۶۳ کمیته مشورتی در ایران است.

شورای بین المللی زیتون نهادی بین دولتی است که سال ۱۹۵۹ زیر نظر سازمان ملل متحد تاسیس شده و بصورت تخصصی مسئولیت ترویج و توسعه کشت زیتون و افزایش مصرف روغن زیتون در جهان را بر عهده دارد.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.