ایران در لیست ۵ کشور برتر دنیا در بخش جراحی لب و کام کودکان

به گزارش ایمنا، مهرداد معمارزاده در سمینار بین‌المللی تازه‌های طب اطفال اظهار داشت: در حال حاضر از نظر جراحی کام و لب در کودکان جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم.
وی با اشاره به اینکه در زمینه مراقبت از نوزادان در حین، قبل و پس از تولد از وضعیت خوبی در استان برخوردار هستیم، بیان داشت: در حوزه درمان بیماری‌های عفونی کودکان تجربه ایران به ویژه اصفهان بیش از سایر کشورهای همجوار است.
رییس مرکز آموزش و درمانی امام حسین(ع) ادامه داد: قبل از ساخت این مرکز درمانی تعداد زیادی از مراقبت‌های کودکان در دو بیمارستان امین و الزهرا مطابق با استانداردهای اروپایی انجام می‌گرفت که در حال حاضر به این بیمارستان منتقل شده است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پیشرفته‌ترین دستگاه‌های و تجهیزات درمانی اطفال اروپا در این بیمارستان به کار رفته است، اضافه کرد: با وجود تحریم‌ها تاکنون باهیچ‌گونه مشکلی در بخش خرید تجهیزات و داروهای مورد نیاز بیماران روبرو نبودیم.
معمارزاده خاطرنشان کرد: اگرچه تحریم‌ سبب افزایش قیمت مواد مورد نیاز برای درمان بیماران و به موازات آن افزایش فشارهای مالی در تهیه این مواد به وزارت بهداشت شده است، اما خللی در بحث درمان اطفال پیش نیامده و افزایش تعرفه درمانی برای بیماران نداشتیم.
وی با اشاره به افزایش زاد و ولد در ایران و بالا بودن جمعیت نوزادان در اصفهان، گفت: با پیشرفت‌های پزشکی چشمگیری که در این چند سال در کشور اتفاق افتاده است، شاهد کاهش مرگ و میر کودکان هستیم و این امر وظیفه متخصصان اطفال را سنگین‌تر می‌کند.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.