ایران میزبان نخستین رخداد منطقه‌ای کسب و کار الکترونیکی

رخداد منطقه‌ای تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی به میزبانی ایران و برای اولین بار درخاورمیانه باهمکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

این در شرایطی است که ایران امسال ریاست دوره‌ای دبیرخانه دائمی شورای آسیا و اقیانوسیه برای تسهیل تجاری و کسب و کار الکترونیکی(AFACT)را عهده‌دار شده است.

این رخداد که در نوع خود مهمترین رویداد مرتبط با تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی در منطقه غرب آسیا و خاور میانه و حوزه پیمان اقتصادی اکو است؛ فراهم سازی الزامات زیرساختی و سیاستگذاری به منظور آغاز برنامه‌های استقرار تجارت بدون کاغذ و تسهیل تجارت بین کشورهای عضو اکو را درحالی دنبال می‌کند که ایران درمنطقه دراین زمینه دارای ظرفیت‌های قابل توجهی می‌باشد.

اثبات توانمندی و ظرفیت ملی در ارایه خدمات و استقرار زیرساختهای تسهیل الکترونیکی تجارت خارجی نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح اکو و سایر کشورهای منطقه‌ای از جمله اهداف برگزاری این رخداد منطقه‌ای است.

دراین رخداد، نشست کمیته راهبری آسیا- اقیانوسیه تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی موسوم به AFACT باحضورکارشناسان و نماینده‌های کشورهای پیشرو و پیمان های اقتصادی دارای تجربه و همچنین نهادهای بین المللی مرتبط با این حوزه برگزار می شود که با برگزاری جلسات تخصصی وکاربردی زمینه انتقال تجربیات فنی و تخصصی درحوزه تسهیل تجارت الکترونیک وبدون کاغذ را به دست‌اندرکاران اجرایی و علمی کشور، فراهم خواهد کرد.

از جمله دیگر برنامه‌های این رخداد منطقه‌ای، برگزاری کارگاه و همایش تخصصی تسهیل تجارت بین کشورهای عضو اکو است که به ترویج تسهیل تجارت به عنوان یک استراتژی جامع برای توسعه ملی و منطقه‌ای کمک خواهد کرد. در واقع این نشست ضمن استحکام همکاری و هماهنگی‌های تجاری، به ظرفیت‌سازی در تسهیل تجارت خارجی بین کشورهای عضو اکو کمک خواهد کرد.

برگزاری نمایشگاه تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی نیز از دیگر برنامه‌های این رخداد منطقه‌ای است که تلاش دارد با نمایش ظرفیت‌های ملی جمهوری اسلامی ایران، در راستای تسهیل تجاری و انتقال تجربیات موفق ایران در عرصه کسب و کار الکترونیکی گام بردارد.
/۲۲۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.