ایرج قادری و جمشید هاشم‌پور در شبکه خانگی

فیلم های ˝استشهادی برای خدا˝ و ˝شبکه˝ در شبکه نمایش خانگی توزیع شدند.

به گزارش خبرنگار سینما خبرگزاری هنر ایران؛ فیلم “استشهادی برای خدا” به کارگردانی علیرضا امینی با همت موسسه رسانه های تصویری و فیلم “شبکه” که آخرین ساخته مرحوم قادری محسوب می گردد توسط موسسه قرن تازه در شبکه ویدئویی کشور توزیع شدند.

“شبکه” آخرین ساخته مرحوم قادری

مرحوم ایرج قادری از فیلمسازان و بازیگران قبل از انقلاب بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ماند و به فعالیت های سینمایی خود ادامه داد. فیلم های “آکواریوم” و “محاکمه” و “می خواهم زنده بمانم” از فیلم های شناخته شد آن مرحوم در سینمای ایران است که در زمان خود فروش قابل توجهی داشت. “شبکه” نام عنوان آخرین فیلم مرحوم قادری است که به تازگی در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

فیلم سینمایی ‘شبکه’ آخرین ساخته مرحوم ایرج قادری مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع انتشار یافتن فیلم های خصوصی اشخاص می پردازد.

در این اثر سینمایی که ایرج قادری افزون بر کارگردانی ایفای نقش نیز می کند، هنرمندان دیگری از جمله اکبر عبدی، ماه‌چهره خلیلی، نیما شاهرخ ‌شاهی، افسانه پاکرو، سیروس گرجستانی، مجید مشیری، الیزابت امینی، میرطاهر مظلومی و مریم امیرجلالی حضور دارند.

“استشهادی برای خدا” و غیبت ۶ ساله

فیلم “استشهادی برای خدا” از ساخته های علیرضا امینی کارگردان جوان سینمای ایران است که در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر روانه اکران شد و با استقبال خوب منتقدین روبرو شد. این فیلم بعد از شش سال با همت موسسه رسانه های تصویری در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

“استشهادی برای خدا” در این جشنواره توانست سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد را برای بازی محسن تنابنده و جایزه ویژه مسابقه راه انبیاء را دریافت کند. این فیلم همچنین در بخش‌های فیلمنامه و فیلمبرداری یکی از نامزد‌های کسب جوایز بود.
در این فیلم که تهیه‌ آن برعهده سعید حاجی‌میری بوده است، محسن تنابنده، جمشید هاشم‌پور، احمد مهران‌فر، سروناز مستوفی و… ایفای نقش کرده‌اند.

داستان “استشهادی برای خدا” دربارهٔ فتحی، راهبان قدیمی قطار است که در روزهای پایانی زندگی‌اش، برای جبران اتفاقات قبل به روستای زادگاه خود باز می‌گردد. او درصدد استشهادی برای خداست تا آسوده بمیرد.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.