ایستگاه برق‌آبی Punibach

معماری نیوز: ایستگاه برق ‌آبی Punibach به صورت یک شکاف در منظره طبیعی دیده می‌شود. این سازه به صورت هماهنگ با محیط یکپارچه شده ولی هنگام ورود با ماشین‌هایی روبرو خواهید شد که نیروهای طبیعی را به انرژی‌های مفید تبدیل می‌کنند.

صفحه بتنی چسبیده به زمین، منظره تپه مانند را از سازه ساخته شده از مواد طبیعی و رنگی ، جدا می‌نماید. در شب، ظاهر سازه اساساً تغییر می‌کند.

وقتی منظره در تاریکی شب ناپدید می‌شود، ایستگاه برق با نمای لایه‌لایه می‌درخشد و از مسیر اصلی قابل رؤیت است و به صورت یک راهنما برای افرادی که از آن مسیر می‌گذرند عمل می‌کند.

همانند پروژه Winnebach، ایستگاه برق‌آبی Punibach با معماری ظریف در میان محیطی طبیعی قرار گرفته است. این پروژه مهندسی توسط SEL AG ساخته شده است که با دقت و ظرافت مهندسان متخصص با معماری و زیبایی‌شناسی ساختمان مطابقت دارد.

هدف از ساخت این پروژه گنجاندن یک طبقه بزرگ در تپه‌ها بود. به همین جهت، ایستگاه برق‌آبی Punibach به صورت یک شکستگی خطی در چمنزار ایجاد شده که با حفظ ویژگی‌ هایش ، کاملاً در بافت محیط رفته است.

خارج این سازه با داخل آن که یک دنیای ماشینی است کاملاً متفاوت است. مالک این سازه نمای داخلی را همانند نمای خارجی با طرحی از معماری ساده درخواست کرد. حالت از پیش تعریف شده خط لوله فشار، لوله Y، توربین‌های هیدروالکتریک، لوله حفاظ برگشتی همانند تله شن و ماسه موجود از قبل، دست نخورده باقی ماندند.






آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.