اینتل، نسل جدید پردازنده‌های لپ‌تاپش را معرفی کرد

پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل برای لپ‌تاپ‌ معرفی شدند.

اینتل، نسل جدید پردازنده‌های لپ‌تاپش را معرفی کرد

به گزارش ممتاز نیوز، اینتل در رویداد AI Anywhere از نسل ۱۴ پردازنده‌های خود برای لپ‌تاپ‌ها موسوم به Metor Lake رونمایی کرد.

این پردازنده‌ها دیگر با نام Core i شناخته نمی‌شوند و با نام Core Ultra روبه‌رو هستیم. به گفته اینتل، Meteor Lake بزرگ‌ترین تغییر معماری در پردازنده‌های این شرکت در ۴۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

اینتل با پردازنده‌های جدید Core Ultra وارد عصر AI PC یا «کامپیوترهای شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی» شده است.

این تراشه‌های اولین پردازنده‌های این شرکت هستند که NPU یا «واحد پردازش عصبی» دارند تا امور مربوط به هوش مصنوعی را انجام دهند.

در نسل جدید، هسته‌های پرقدرت (P) و کم‌مصرف (E) تغییراتی داشته‌اند. اینتل در نسل چهاردهم پردازنده‌های خود از هسته‌های کم‌مصرف جدیدی موسوم به LP-E رونمایی کرده است که مصرف انرژی را بیشتر کاهش می‌دهند و می‌توانند برای کارهای سبک‌تر فعال شوند. اینتل همچنین تغییراتی را در پردازشگر گرافیکی آرک اعلام کرده است تا دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی باشد.

بهره‌وری انرژی یکی از ویژگی‌های اصلی تراشه‌های نسل چهاردهم اینتل است. این تراشه‌ها با فرایند تولید ۷ نانومتری یا «اینتل ۴» ساخته شده‌اند و از بسته‌بندی FOVEROS 3D استفاده می‌کنند. به گفته اینتل، پردازنده‌های Core Ultra از نظر راندمان بهترین پردازنده‌های معماری x86 برای سیستم‌های فوق‌نازک محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/


پلاس
تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.