اینتل انسان را نسل آتی پلتفورم‌های موبایلی می‌داند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

hs user.jpg

فناوری‌های موبایلی نه تنها در آینده بر اساس قانون مور(Moore) در دستگاه‌های بسیار کوچک و کاربردی به دست کاربران جهانی می‌رسند، بلکه سبب رشد جمعیت جهانی می‌شوند.
 
 
جنوایو بل ( Genevieve Bell) از مدیران شرکت اینتل در همایش توسعه‌دهندگان اینتل اعلام کرد که برای آینده دستگاه‌های موبایلی نباید یک آینده در نظر گرفت؛ بلکه باید ۷ میلیارد آینده را برای آن لحاظ کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، دکتر بل که از انسان‌شناسان برتر در سراسر جهان محسوب می‌شود، روند زندگی مردم روی کره زمین را بازگو کرد و توضیح داد که فرآیند زندگی بشر چگونه ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وی در همین راستا توضیح داد که پلتفورم‌های موبایلی سازگار با خصوصیات انسان چگونه در آینده توسعه می‌یابند و در همین راستا، چگونه فناوری موبایلی می‌تواند سبب بسط پیدا کردن بدن انسان و دسترسی‌های فیزیکی او شود، کمبودهای بشری را تقویت کند و توانایی‌های ما را در انجام کارهای مختلف افزایش دهد.
 
بل در این خصوص گفت: «فناوری‌های موبایلی موفق شده‌اند، جوامع انسانی را در کشورها انتقال دهند. این قبیل فناوری‌ها نه تنها در آینده بر اساس قانون مور (Moore) در دستگاه‌های بسیار کوچک و کاربردی به دست کاربران جهانی می‌رسند، بلکه سبب رشد جمعیت جهانی می‌شوند».
 
وی در ادامه اظهار داشت: «ما در این زمینه نه تنها بر اختراعات و نوآوری‌های تازه تکیه می‌کنیم، بلکه باید به‌ جز فناوری‌های موجود به ذات انسانی هم توجه داشته باشیم. ما در فضای پیش‌رو یک آینده واحد نداریم که بخواهیم آن را به اشتراک بگذاریم. ما در اصل ۷ میلیارد آینده داریم و باید آن را ادامه دهیم».
 
بل هم‌اکنون به عنوان یک انسان‌شناس در شرکت اینتل فعالیت می‌کند و بینش مردم برای خواسته‌ها و تمایلات آن‌ها در مورد هر یک از فناوری‌ها را مشخص می‌سازد و رابطه انسان و دستگاه را در هر یک از محصولاتی که اینتل به تولید می‌رساند، تبیین می‌نماید.
 
دکتر بل برای آنکه بتواند فعالیت خود در این زمینه را به درستی انجام دهد، بیش از ۲۵ هزار گفت‌وگو را با کاربرانی در ۴۵ کشور جهان انجام داده است و نتایج حاصل از آن را برای تولید انواع دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی به کار می‌گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.