این دو زن را شناسایی کنید /عکس

تصاویر نشان داد دختری حدودا ۲۵ساله به همراه دو زن میانسال به بهانه خرید سرویس طلا با مراجعه به مغازه‌ها شروع به امتحان طلا و جواهرات به ویژه سرویس‌های طلا می‌کند و در یک لحظه با استفاده از غفلت فروشندگان سرقت را انجام می‌دهد و سپس به بهانه اینکه سرویس یا طلای مورد نظر را پسند نکرده با همدستانش از مغازه‌ها خارج می‌شود و صاحبان طلافروشی پس از سرقت و در زمان قرار دادن طلا و جواهرات در داخل ویترین متوجه ماجرا می‌شوند.

شرق: زنی که با همدستی دخترش از طلافروشی‌های زیادی در شهرهای مختلف سرقت کرده است تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران در پی وقوع سرقت‌های مشابه از طلافروشی‌های سطح شهر تهران توسط سه زن به تحقیق در این رابطه پرداختند و در گام اول به بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته زرگری‌ها پرداختند.

این تصاویر نشان داد دختری حدودا ۲۵ساله به همراه دو زن میانسال به بهانه خرید سرویس طلا با مراجعه به مغازه‌ها شروع به امتحان طلا و جواهرات به ویژه سرویس‌های طلا می‌کند و در یک لحظه با استفاده از غفلت فروشندگان سرقت را انجام می‌دهد و سپس به بهانه اینکه سرویس یا طلای مورد نظر را پسند نکرده با همدستانش از مغازه‌ها خارج می‌شود و صاحبان طلافروشی پس از سرقت و در زمان قرار دادن طلا و جواهرات در داخل ویترین متوجه ماجرا می‌شوند.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده با شناسایی یکی از سارقان که زنی ۴۰ساله به نام مهری است، نشانی مخفیگاه وی را در ورامین به دست آوردند و او را دستگیر کردند. مهری که ابتدا قصد داشت منکر ارتکاب سرقت شود به دلیل وجود تصاویر به‌دست‌آمده از متهم در صحنه‌های سرقت به ناچار لب به اعتراف گشود و همدستان خود را که مادر و دختری به اسامی پوران و هما هستند، معرفی کرد.

ماموران با شناسایی مخفیگاه دو متهم ۶۰ و ۲۵ساله در شهرستان کرج، با اخذ نیابت قضایی به آنجا رفتند و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند این دو بعد از مطلع شدن از دستگیری مهری محل سکونت خود را ترک کرده و فراری شده‌اند.

چندی بعد با وقوع سرقت‌های مشابه در برخی از شهرها به ویژه در بابلسر، مشهد، قم، اصفهان و شاهین‌شهر، کارآگاهان به تجمیع پرونده‌ها پرداختند و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته اطمینان پیدا کردند پوران و هما پس از متواری شدن، سرقت‌های خود را در شهرهای مختلف ادامه داده‌اند.

در این بین یکی از مالباختگان درخصوص سرقت بیش از ۳۰۰ گرم طلا به کارآگاهان گفت: «دو زن به مغازه‌ام وارد شدند و گفتند قصد دارند مقدار زیادی طلا بخرند. آن دو حدودا ۴۵ دقیقه در مغازه در حال امتحان کردن طلاها بودند و پس از این مدت به بهانه پسند نکردن طلاها از مغازه خارج شدند. زمانی‌که می‌خواستم جواهرات را در ویترین بگذارم، متوجه شدم آنها به صورت ماهرانه‌ای یک دسته النگو را به ارزش تقریبی ۱۶ میلیون تومان سرقت کرده‌اند.»

 مالباخته دیگری نیز در اظهارات مشابه گفت: «حدود سه ماه پیش یک دختر جوان به همراه زنی میانسال به بهانه خرید یک سرویس طلا به ارزش تقریبی هفت‌میلیون تومان وارد مغازه شدند و سرویس‌های مختلفی را از من گرفتند تا مشاهده کنند، پس از مدتی به بهانه اینکه هیچ کدام از سرویس‌های طلا نظرشان را جلب نکرده است از مغازه بیرون رفتند و پس از خروج آنها بود که متوجه سرقت یک سرویس کامل طلا به ارزش تقریبی پنج‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شدم.»

کارآگاهان با توجه به اطلاعات موجود پی بردند این مادر و دختر، حداکثر به مدت یک هفته در هر شهر می‌مانند و بعد از چند سرقت به شهری دیگر می‌گریزند. سرانجام بعد از جست‌وجوهای گسترده مخفیگاه هما در منطقه شاهین ویلا کرج شناسایی شد و این محل تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار گرفت و وی در فرصتی مناسب دستگیر شد.

سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: «با توجه به دلایل و مدارک به‌دست‌آمده از صحنه سرقت‌ها، به ویژه تصاویر به‌دست‌آمده از متهمان در لحظه سرقت و قطعی شدن ارتکاب سرقت از سوی متهمان مجوز انتشار بدون پوشش چهره هر دو متهم پرونده از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۴ تهران صادر شده است، بنابراین از تمامی مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند دعوت می‌شود برای طرح شکایت خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

سرهنگ غیاثوند، در ادامه با اشاره به متواری بودن پوران گفت: «مجوز انتشار بدون پوشش چهره این متهم نیز از سوی مقام قضایی صادر شده است و از شهروندان محترمی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند یا اطلاعی از مخفیگاه یا محل‌های تردد وی دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دهند.»


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.