این فیلم حال همه ما را خوب می کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

ابراهیم حاتمی کیا در گفت و گو با هنرآنلاین

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم سینمایی ˝چ ˝معتقد است که این فیلم زیباترین فیلمی بوده که در جشنواره فیلم فجر به تماشا نشستم.

ابراهیم حاتمی کیا در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین گفت؛ این فیلم نسبت به فیلم قبلی خانم آبیار فرسنگ ها فاصله دارد.این کارفیلمی بسیار زیبا و قشنگ بود و حس زندگی در آن نهفته بود. این فیلم زنده است.

حاتمی کیا درخصوص کاراکتر الفت گفت: این ها نسلی از انقلاب بودند که دیده نشدند. اما این فیلم نشان داد که می گردد در حوزه سینما به آنها پرداخت و هنوز دفاع مقدس ما حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

کارگردان فیلم “چ “در خصوص بازی مریلا زارعی گفت: بازی او در این فیلم بی نظیر است و نقش او برای من تداعی کننده حاج کاظم آژانس شیشه ای بود. این فیلم زیباترین فیلمی بوده است که در جشنواره فیلم فجر به تماشا نشستم. ما تاکنون مادری به این مختصات را در هیچ کجای دنیا جز ایران اسلامی ندیدیم. در همه فیلم هایی که دیده ام شخصیت چنین زن هایی را ندیده بودم. “چ” را به فیلم “شیار ۱۴۳ “و بازی خوب مریلا زارعی تقدیم می کنم.

حاتمی کیا در خصوص این که فیلم “شیار “۱۴۳ برای حضور در جشنواره با مشکل مواجه بود گفت: باید ازکسانی که  نمی خواستند این فیلم در جشنواره حضور داشته باشد پرسید که چرا چنین قصدی داشتند و در چه خوابی به سر می بردند که قصد این تصمیم را داشتند.

او ادامه داد: این مسئله باید آسیب شناسی شود تا در دوره های آینده جشنواره این فیلم های مظلوم قربانی نشوند.
کارگردان فیلم سینمایی” ارتفاع پست “درباره” شیار ۱۴۳″ گفت: این فیلم حال همه ما را خوب می کند.در حالی که با تماشای بعضی فیلم ها حال بدی پیدا می کنیم و دلمان می خواهد خفه شویم. من در این فیلم بسیار گریه کردم اما پس از پایان آن حالم خوش بود.

این نمونه ای از سینمایی است که از فضایی نا امیدکننده حرف می زند اما امید را به ارمغان می آورد. باید از این سینما حمایت شود. نه فیلم هایی که رحمانی نیستند و زبان شیطانی دارند و احوالات ایرانی و مخاطب را منکوب می کنند.زمانی که “از کرخه تا راین” را می ساختم گفتند که دوران سازندگی است و نباید چنین حرف هایی زده شود اما مردم استقبال کردند چون حرف خودشان بود. این فیلم هم مردم را امیدوار می کند.

او در ادامه با بیان اینکه وقتی از یکی از اعضای هیئت انتخاب سبب این امر را پرسیده ،او گفته است که تهیه کننده فیلم اصرار شدیدی کرده است که فیلم به جشنواره راه پیدا کند.

حاتمی کیا گفت: به آقایان هیئت انتخاب می گویم که برای آمدن این فیلم ها به جای اصرار تهیه کننده شما باید التماس کنید که چنین فیلم هایی با این قدرت وارد جشنواره شود. من متاسفم. حرف و قدرتی در این فیلم که دیدم که به شدت تازه است.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.