این موفقیت‌ها کارت را در مقابل مخالفان سینمای ایران سخت‌تر می‌کند/ باید به سینمای ایران و کشورت وفادار بمانی/ مبادا فشارها تو را نیز مجبور به مهاجرت کند

این موفقیت‌ها کارت را در مقابل مخالفان سینمای ایران سخت‌تر می‌کند/ باید به سینمای ایران و کشورت وفادار بمانی/ مبادا فشارها تو را نیز مجبور به مهاجرت کندتوصیه‌های علیرضا داوودنژاد به لیلا حاتمی؛ درپی موفقیت در جشنواره فیلم کارلووی واری:
این موفقیت‌ها کارت را در مقابل مخالفان سینمای ایران سخت‌تر می‌کند/ باید به سینمای ایران و کشورت وفادار بمانی/ مبادا فشارها تو را نیز مجبور به مهاجرت کند
تاریخ درج : ۱۹ تیر
سرفصل : خبرهای ویژه   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : درپی موفقیت لیلا حاتمی در جشنواره فیلم کارلووی واری و کسب گوی بلورین بهترین بازیگر زن از این جشنواره، علیرضا داوودنژاد کارگردان مطرح سینمای کشورمان با نگارش یادداشتی، ضمن تبریک به حاتمی، توصیه هایی نیز به وی کرده است.

به گزارش سینمانگار، درپی موفقیت لیلا حاتمی در جشنواره فیلم کارلووی واری و کسب گوی بلورین بهترین بازیگر زن از این جشنواره، علیرضا داوودنژاد کارگردان مطرح سینمای کشورمان با نگارش یادداشتی، ضمن تبریک به حاتمی، توصیه هایی نیز به وی کرده است.

متن یادداشت علیرضا داوودنژاد که در شماره امروز روزنامه شرق منتشر شده است، به شرح زیر است:

فیلم سینمایی پلۀ آخر به کارگردانی علی مصفا در جشنوارۀ بین‌المللی فیلم کارلووی واری دو جایزه دریافت کرده است. این جوایز در کنار اهمیت خود جشنواره‌ها نشان‌دهندۀ این نکته است که سینمای ایران و قابلیت‌هایش به سطح غیرقابل انکاری رسیده و همۀ دنیا تقریباً در مقابل سینمای ایران به این شایستگی‌ها معترف هستند. فقط در خود ایران است که این سینما همچنان انکار می‌شود و فیلم‌های غیرایرانی با انواع و اقسام روش‌ها در حال تسخیر بازار ایران و همۀ کشورهای فارسی‌زبان هستند. سینمای ایران همچنان به جای تشویق، تأیید و تقویت، در داخل کشور رد، انکار و تضعیف می‌شود. دریافت جایزۀ بازیگری در سطح بین‌المللی نشأت‌گرفته از یک نوع بازیگری در سینمای ایران است که البته شرایط و ریشه‌هایش به ده‌ها سال گذشته و شکل‌گیری آن به تاریخ سینمای ایران و سال‌های بعد از انقلاب بازمی‌گردد. این شیوۀ بازیگری بازسازی زندۀ زمان حال است و یک نوع بازیگری زنده، فعال و همراه با گرمای انسانی است. لیلا حاتمی از جمله بازیگرانی است که با وجود سال‌ها کار در سینمای حرفه‌ای، تسلیم کلیشه‌های بازیگری نشده و توانسته است در طول این سال‌ها به این سیاق از بازیگری دست یابد و قابلیت‌های خود را به سطح قابل تحسینی برساند و امروز این بازیگر صمیمی، بااستعداد و هوشیار نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا می‌درخشد و جایزۀ بهترین بازیگر زن جشنوارۀ کارلووی‌واری را هم دریافت کرده است.
فیلم پلۀ آخر را ندیده‌ام، اما با شناختی که از علی مصفا دارم، می‌دانم از آن جمله هنرمندانی است که به ذائقۀ هنری خود وفادار مانده است و در تمام این سال‌ها تلاش داشته در مقابل کلیشه‌های سیاسی و تجاری به انفعال کشیده نشود. از او بعید نیست که بتواند در کنار همسر هنرمندی مانند لیلا حاتمی بدرخشد و فیلمی بسازد که در عرصه‌های بین‌المللی هم موفقیت کسب کند. به لیلا توصیه دارم و آن این است که او باید بداند این موفقیت‌ها کار او را در مقابل مخالفان سینمای ایران سخت‌تر می‌کند. او باید به سینمای ایران و کشورش وفادار بماند. مبادا فشارها او را نیز مجبور به مهاجرت کند.
 

نظرات خوانندگان


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.