ایوب مرادی چهارم جهان شد

رقابت های وزنه برداری قهرمان جوانان جهان-گواتمالا

ایوب مرادی با حدنصاب مجموع ۳۳۸ کیلوگرم عنوان چهارمی رقابتهای دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مرادی در حرکت یکضرب شروع خوبی داشت و به راحتی وزنه ۱۵۳ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در ادامه انتظارات کادر فنی را برآورده نکرد و دو بار پیاپی موفق به مهار وزنه ۱۵۸ نشد. مرادی در صورت بالای سر بردن این وزنه می توانست مدال برنز حرکت یکضرب را از آن خود کند، اما در نهایت آدام مالیگوف روس بود که با حدنصاب ۱۵۴ کیلوگرم، بالاتر از نماینده کشورمان روی سکوی سوم حرکت یکضرب ایستاد.

در این حرکت رقابت برای کسب مدال طلا میان آرتم اوکولوف، دیگر وزنه بردار روسیه و هواکونگ ژانگ از کشور چین بود که البته وزنه بردار چینی با مهار وزنه ۱۶۱ کیلوگرم در حرکت دوم، مدال طلای خود را قطعی کرد. ژانگ برای آخرین حرکت خود نیز پشت وزنه ۱۶۵ ایستاد که آن را نیز با موفقیت بالای سر برد تا با ۵ کیلوگرم برتری نسبت به اوکولوف، به استقبال حرکات دوضرب برود.

مرادی در حرکت دوضرب، ابتدا برای مهار وزنه ۱۸۱ روی تخته رفت و با سه چراغ سفید داوران مواجه شد. انتخاب بعدی کادر فنی برای مرادی وزنه ۱۸۵ بود که این وزنه بردار اصفهانی آن را نیز با موفقیت بالای سر برد. در ادامه مرادی برای کسب دو مدال با ارزش برنز دوضرب و مجموع، باید وزنه ۱۸۹ را بالای سر می برد اما این بار نتوانست از داوران چراغ سفید بگیرد تا همچون حرکت یکضرب، در حرکت دوضرب نیز، در آستانه کسب مدال، از رسیدن به آن محروم شود.

به این ترتیب ایوب مرادی با کسب عناون چهارم جهان و ۶۵ امتیاز تیمی به کار خود در رقابتهای دسته ۸۵ کیلوگرم پایان داد. در این وزن هواکونگ ژانگ از چین با حدنصاب نصاب مجموع ۳۵۹ کیلوگرم (۱۶۵ یکضرب، ۱۹۴ دوضرب)، روی سکوی قهرمانی ایستاد، آرتم اوکولوف از روسیه با مجموع ۳۵۳ کیلوگرم (۱۶۰ یکضرب، ۱۹۳ دوضرب) نایب قهرمان شد و هموطنش آدام مالیگوف نیز با رکورد مجموع ۳۴۲ کیلوگرم، بالاتر از ایوب مرادی روی سکوی سوم قرار گرفت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.