ایکس‌باکس‌های آینده احساسات شما را هم می‌خوانند

بهنوش خرم‌روز:‌ دنیای بازی‌های رایانه‌ای به سرعت در حال پیشرفت است. در این راه،‌ بازی‌کن‌ها هر روز بیشتر و بیشتر به دنیایی که در آن به بازی می‌پردازند وارد می‌شوند و ویژگی‌های فردی آن‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد،‌ از حرکات و شکل بدنی گرفته تا حالا که قرار است احساساتشان هم شناسایی شود و روی بازی تاثیر بگذارد.
به گزارش نیوساینتیست، کنترل‌گرهای نسل آینده ایکس‌باکس احتملال می‌توانند ویژگی‌های زیست‌شناختی دستان فرد را تشخیص بدهند. این پیش‌بینی بر پایه آخرین ثبت مایکروسافت انجام گرفته است. به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور، دستگاهی روانه بازار خواهد شد که نه تنها ویژگی‌های کنترل‌گرهای فعلی ایکس‌باکس ۳۶۰ را داراست که می‌تواند به کمک حس‌گرهای فشار خود، افراد را از هم تشخیص بدهد و حتی شاید پی به احساساتشان ببرد.
با استفاده از این ابزار تازه، بازی‌کن‌هایی که برای بازی با کنسول خود، وارد پروفایل خود می‌شوند، خیلی راحت و تنها با برداشتن دسته کنترل‌گر، شناسایی می‌شوند. اما چه‌طور؟ به کمک سطح حساس به فشار کنترل‌گر که اندازه دست و میزان قدرت آن را تشخیص می‌دهد و در واقع با یک نوع امضای فردی فشاری، هویت فرد را تشخیص می‌دهد. این بدان معنا است که در حین بازی می‌توانید دسته را به بازیکن دیگر بدهید و دستگاه تشخیص می‌دهد که بازی به دست دیگری سپرده شده است. در حال حاضر، کینکت مایکروسافت می‌تواند بازی‌کن‌ها را از روی شکل بدنی آن‌ها تشخیص بدهد. اما این دسته جدید به افرادی که روی ایکس‌باکس خود کینکت ندارند هم چنین امکانی می‌دهد.


سطح حساس به فشار همچنین می‌تواند روی بازی‌ها هم تاثیر بگذارد. برای مثال، یک بازی مسابقه اتومبیل‌رانی را در نظر بگیرید که حساسیت دسته بر اساس قدرت دست فردی که بازی می‌کند، تنظیم شود. افرادی که در هنگام بازی مضطرب و عصبی می‌شوند، ممکن است دسته را بیشتر فشار بدهند که باعث می‌شود کنترل‌گر حساس‌تر شود و در نتیجه احتمال اتفاق‌های ناگهانی و غیرمنتظره در آن بیشتر شود، همان اتفاقی که در دنیای واقعی برای افرادی می‌افتد که با حالت عصبی رانندگی می‌کنند.
محققان داشگاه ساسکاچوان کانادا پیش از این تغییراتی در دسته‌های موجود ایکس‌باکس ایجاد کرده بودند که بتوانند چنین تاثیراتی را ایجاد کنند.

 ۵۳۲۷۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.