ایکس تسلا در راه است+ تصویر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 ایکس تسلا در راه است+ تصویر

ایکس تسلا در راه است+ تصویر

ممتازنیوز: تسلا مدل ایکس خود را نیز عرضه خواهد کرد که نسبت به مدل اس کمی گران تر است و نیروی قوای محرکه آن به هر چهار چرخ اعمال می شود.

به گزارش ممتازنیوز، در چند سال گذشته به نظر می رسید که بیشتر تمرکز شرکت تسلا روی مدل اس بوده اما انتظار می رود که در سال ۲۰۲۴ نمونه اولیه یا در اصطلاح پروتوتایپ مدل ایکس این خودرو در حد و اندازه خودروی شاسی بلند رونمایی شود.
بر اساس برنامه ریزی ها، این خودرو از اواخر سال ۲۰۲۴ برای عرضه در بازار آماده خواهد شد؛ در حال حاضر در مرحله مدل سازی است و به تدریج ویژگی ها و مشخصات مورد نظر در معماری آن به کار گرفته خواهد شد.
الون موسک مدیر عامل تسلا که نمی توان خبرها را در دل خود نگه دارد در لندن در جمع عده ای که در مورد قیمت این خودرو سؤال کرده بودند گفته است که قیمت مدل ایکس اختلاف ناچیزی با مدل اس خواهد داشت.
دلیل بالاتر رفتن قیمت آن هم این است که قرار است فقط AWD تولید شود که برای این منظور لازم است قوای محرکه آن به هر دو محور و هر چهار چرخ نیرو اعمال کند که مستلزم موتور دوقلو یا دوگانه است.
البته این واژه «افزایش ناچیز» نسبی است و اگر میلیاردرها مد نظر باشند این افزایش ناچیز خیلی هم ناچیز نخواهد بود. یعنی حتی اگر درصد افزایش یک رقمی هم باشد در حد چند هزار دلار است.
تسلای اس فرمان راست هم برای اولین بار برای یک مشتری ویژه طراحی شده که تسلا از فاش کردن نام این مشتری فعلا خودداری کرده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.