بادبادک ها در استقبال از پروانه های جشنواره فیلم کودک به پرواز درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین بخش از برنامه های جنبی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان جمعه ۷ مهر ماه در محل پل خواجو با پرواز صدها بادبادک اجرا شد. ۸ هزار مخاطب کودک و نوجوان در جشنواره بزرگ پرواز بادبادکها که عصر جمعه ۷ مهر ماه در محل پل خواجو اصفهان برگزار شد شرکت کردند.

مدیر اجرایی استانی جشنواره فیلم کودک در حاشیه بازدید از این برنامه گفت: برنامه هایی از این دست به منظور ایجاد شور و نشاط جشنواره در بین آحاد مردم و جامعه انجام می شود و در جشنواره امسال ۱۳ برنامه جنبی پیش بینی شده که جشنواره “پرواز بادباک‌ها” مطلع درخشانی برای این برنامه هاست.

وی ادامه داد: بخش صبحگاهی این برنامه با پرواز حدودا ۲ هزار بادبادک و با غرفه های سرگرمی، ساخت بادبادک و نقاشی همراه بود و بخش عصرگاهی این برنامه، با حضور ۸ هزار مخاطب در کنار پل خواجو و با حضور مجریان سرشناس کودک اصفهان برگزار شد.

مدیر اجرایی استان جشنواره افزود: جشنواره فیلم کودک یک رویداد فرهنگی گسترده است که ابعاد آن فقط نباید به نمایش فیلم ها محدود شود و باید از آن نهایت استفاده ممکن به منظور سازماندهی برنامه های فرهنگی و ایجاد شور و نشاط در جامعه استفاده شود و به همین منظور است که طی دوره گذشته و جاری جشنواره، برنامه های جنبی به عنوان بخش مهمی از جشنواره در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به گستردگی برنامه‌های جنبی جشنواره در سال جاری تاکید کرد: امسال در یک اتفاق بزرگ، برنامه ریزی شده تا سالن ورزشی ۶ هزار نفری ۲۵ آبان، با حضور مجریان برجسته تلویزیون میهمان۱۲ هزار مخاطب باشد. برنامه های رسمی جشنواره کودک از ۷ مهر ماه با جشن بزرگ پرواز بادبادکها آغاز شده و تا پایان برگزاری جشنواره ادامه خواهد داشت؛ از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری کنسرت‌های فیلم‌های خاطره انگیز، حضور گروه های نمایشی در مدارس، قطار شادی و… اشاره کرد.

برگزاری همزمان جشنواره فیلم کودک در تهران

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به صورت همزمان با اصفهان در تهران نیز برگزار خواهد شد. امسال این رویداد در وسعت بیشتری برگزار می شود و مخاطبان کودک و نوجوان بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد.
 

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در ۵ سالن نمایش فیلم تهران نیز برنامه دارد. سالن نمایش فیلم برج میلاد تهران و سینماهای فرهنگ، ناهید، ماندانا و کانون فیلم های جشنواره بین المللی فیلم کودک را نمایش می دهند.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه جاری در اصفهان برگزار می شود. 

کارگردان “سیب و سلما “: مرور آثار سینماگران سرزمین های اسلامی می‌تواند در جشنواره فیلم کودک جریان ساز باشد

حبیب‌الله بهمنی کارگردان سینما گفت: به نظر من بخش مرور آثار سینماگران سرزمین های اسلامی از آن دست برنامه‌هایی است که حتما مورد استقبال قرار خواهد گرفت؛ امیدوارم این آثار بتواند در ایران و سایر کشورهای اسلامی جریان ساز باشند.

بهمنی اظهار داشت: مجموعه فیلم‌هایی که در بخش مرور آثار سینماگران سرزمین های اسلامی به زندگانی حضرت فاطمه، حضرت زینب و حضرت خدیجه (س) می‌پردازند؛ برای کودکان و حتی خانواده‌ها در الگوسازی‌ها و نقش تربیتی بسیار مفید هستند.
 
این کارگردان سینما در ادامه تاکید کرد: این نوع آثار می‌توانند آغاز کننده جریان فرهنگ دینی باشند، جریانی که مناسب با الگوسازی برای کودک است؛ چنانچه این اتفاق بیفتد در سال‌های آینده تاثیرگذاری آن را شاهد خواهیم بود. به نظر من باید در اکران این آثار دقت زیادی کرد؛ و این آثار در زمان و مکانی به نمایش در آیند که مخاطب زیادی بتواند از آن استفاده کند؛ تبلیغ کردن برای این نوع آثار هم از مواردی است که برگزار کنندگان باید به آن‌ توجه ویژه داشته باشند.

مرور آثار سینماگران سرزمین‌های اسلامی عنوان بخشی است که نمایش آثاری درباره حضرت فاطمه(س) ، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) در  آن به مخاطب عرضه خواهد شد.

حضور ۲۲ سازمان و نهاد در بخش جلوه گاه امید جشنواره فیلم کودک

بخش جلوه گاه امید بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با استقبال خوبی از سوی سازمان ها و نهادها رو به رو شد.

سید علی الفت مدیر این بخش از جشنواره گفت: خوشبختانه بخش جلوه گاه امید با استقبال بی نظیری رو به شد و در این بخش شاهد حضور و مشارکت ۲۲ سازمان و نهاد هستیم . ۱۶ سازمان و نهاد کشوری و ۶ سازمان از استان اصفهان در این بخش از جشنواره حضور دارند.

انجمن منتقدان و نویسندگان  سینمای ایران، انجمن فیلم کوتاه ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، انجمن مدیران تولید سینمای ایران، انجمن صنفی شرکت ها و موسسات سمعی و بصری، موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شواری فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان ، سازمان بسیج جامعه زنان کشور، ستاد اقامه نماز، کانون دانشجویی روشنا- دانشگاه هنرو… در این دوره از جشنواره حضور دارند. 
 
موسسات و نهادهای استانی(اصفهان) شرکت کننده دربخش جلوه گاه امید عبارتند از: آموزش و پرورش استان اصفهان، سازمان بهزیستی استان اصفهان، انجمن سینمای جوانان اصفهان، خانه مطبوعات و خبرنگاران اصفهان، انجمن توانخواهان ذهنی و جسمی فردای اصفهان و موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان.

 

 

 

 


 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.