بارسلونا : زبان کاتالان خط قرمز ما است

۱۷م آذر ،

اخبار لالیگا اسپانیا : باشگاه بارسلونا : بارسلونا می خواهد برای ترویج زبان کاتالانیایی که در ۳۴ سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته تلاش مضاعفی داشته باشد.

به گزارش فوتبال آنلاین  بارسلونا می خواهد برای ترویج زبان کاتالانیایی که در ۳۴ سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته تلاش مضاعفی داشته باشد.

 بارسلونا بیانیه خود را در این زمینه این گونه اعلام کرد: زبان ما، مانند باشگاه ما یک عنصر به حساب می آید که نشانگر کاتالانیایی بودن ما است و ما به آن افتخار می کنیم.

زبان ما یک نشانگر شخصیتی برای ما محسوب می گردد و ما از دوران کودکی بسیار به آن پایبندیم و آن را می آموزیم.این زبان نشانگر همبستگی و همدلی بین تمام کاتالان ها می باشد.

وظیفه باشگاه بارسلونا علاوه بر تمرکز روی دنیای فوتبال خدمت کردن به کاتالانیا نیز می باشد.در تاریخ خودمان نشان دادیم که چگونه از نام خود دفاع می کنیم و از امروز به بعد از فرهنگ خودمان و زبانمان که نشانگر شخصیت ماست نیز حمایت خواهیم کرد.

تاریخ پرتلاطم کاتالانیا شاهد مردمانی است که نیوکمپ را تنها مکان مجاز برای حرف زدن به این زبان می دانستند چرا که فرانکو هرگز نمی توانست ۱۲۰ هزار نفر را یکجا به سیاه چال بیندازد.بحث جدایی کاتالانیا این روزها تب داغ فوتبال اسپانیا است.


FootballOnline.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.