بارش‌ها گسترده می‌شود

جام جم آنلاین: برایمان تعجب‌آور است که اکنون پس از گذراندن ۵هفته از سال جدید، تقریبا هر روز در گوشه‌ای از میهن بارش داشته‌ایم و کمتر روزی بوده که در تصویر ماهواره‌ای، ایران زمین را کاملا بدون پوشش ابر ببینیم. ما که از دیدن این تصاویر ماهواره‌ای بی‌نهایت شادمان می‌شویم.

دیروز: روز گذشته و بخصوص در ساعات بعدازظهر تا شب، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و گاهی تگرگ در شمال شرق، شرق، مناطقی از جنوب شرق و مرکز، ارتفاعات البرز و شرق دامنه‌های مرکزی زاگرس، رخ داد. همچنین دیروز گرد و غبار در غرب و جنوب غرب و به صورت رقیق‌تر در مرکز و جنوب تداوم داشت. نکته دیگر ادامه افزایش دما در بیشتر مناطق میهن بود.

امروز: امروز، بخصوص از اواخر وقت انتظار افزایش ابر و گسترش بارش‌های پراکنده را در مناطقی از کشور داریم. همچنین گرد و غبار در برخی نقاط جنوب غرب و غرب تداوم خواهد داشت.

آینده‌نگری: به‌تدریج از فردا بارش‌ها در سطح کشور گسترده‌تر می‌شود و حتی در برخی نقاط شدت می‌گیرد. می‌شود گفت از فردا مناطق وسیع‌تری از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، زاگرس مرکزی، استان‌های مرکزی کشور و نیمه شرقی در گستره بارش‌های بهاری قرار می‌گیرند. در این مدت گرد و غبار در غرب و جنوب غرب ادامه دارد.

وضع راه‌ها: در حال حاضر مانند روزهای گذشته برای ساعاتی بارش‌های رگباری سطح راه‌های نیمه شرقی و مرکزی را لغزنده می‌کند. این وضعیت در راه‌های گذرا از رشته کوه‌های زاگرس مرکزی و البرز، همچنین ارتفاعات شرقی و مرکزی کشور توام با مه‌آلودگی خواهد بود.

تصویر ماهواره: در تصویر دریافتی از ماهواره که مربوط به بعدازظهر روز گذشته است و بسیار هم زیباست، کانال‌هایی از ابر را روی مرکز کشور و همچنین رشته کوه زاگرس می‌بینید. ابرهای متراکمی نیز روی شمال شرق میهن دیده می‌شود که بارش‌های خوبی را سبب شد.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.