بارش باران در استان های شمالی کشور طی امشب و فردا

عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی به سبب عبور موجی از تراز میانی جو در مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات شمالی البرزعصر امروز  افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته وی، بررسی نقشه های پیش یابی بیانگر تشدید بارش باران در سواحل شرقی دریای است براین اساس طی بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه بارش باران گاهی با رعدوبرق توام با وزش باد دراستانهای مازندران، گلستان، شمال سمنان و با شدت کمتر در خراسان شمالی پیش بینی می شود.

امیدوار اظهار داشت:  این وضعیت در روز یکشنبه در سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و شمال شرق کشور ادامه می یابد و فعالیت بارشی در این مناطق از اواخر این روز خاتمه می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد:  بنابراین آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها  دراین مناطق دور از انتظارنیست و توصیه می شود مسافران  در حاشیه رودخانه های این مناطق طی این مدت تمرکز نکنند.

وی افزود: از روز دوشنبه تا اواخر هفته جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب نقاط کشور حاکم است.

امیدوار یادآور شد:  طی دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با باد و گرد و خاک انتظار می رود.


 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.