بارش برف در اکثر استان های کشور

۰۳م اسفند ،
ممتاز نیوز : عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌ و گو با پانا، با اعلام این خبر افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوا در بیشتر نقاط کشور طی روز جمعه افزایش یافته و از روز شنبه نیز یک سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود که تا روز دوشنبه در بیشتر نقاط کشور فعال است.

امیدوار شهری اعلام کرد که از عصر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه بارش باران و برف گاهی با وزش باد و سپس کاهش دما در نیمه شمالی استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و طی روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج‌فارس به سبب افزایش سرعت وزش باد مواج خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت هوای کشور در روز شنبه تصریح کرد: با ورود سامانه مذکور بارش برف و باران گاهی با وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و ارتفاعات غربی زاگرس مرکزی و سپس استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و از عصر شنبه در استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوا در روز یکشنبه گفت: بارش برف و باران و وزش باد و سپس کاهش دما در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز ، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری،‌ لرستان، شمال خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس پیش بینی شده است.

وی با اعلام اینکه در روز دوشنبه بارش باران به نوار شمالی و شرقی کشور محدود می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس در روز دوشنبه بارش باران و برف و وزش باد و سپس کاهش دما در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق اصفهان و شمال هرمزگان انتظار می‌رود. با خروج این سامانه بارشی از کشور پیش‌بینی می‌کنیم از روز سه‌شنبه شاهد افت دما در اکثر نقاط کشور باشیم.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.