بارش های نرمال در سال آبی ۹۲ – ۹۱

۲۸ آبان ،

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)،“یعقوب همتی” گفت: بارش های سال آبی جاری نرمال پیش بینی شده است و این درحالی است که بارش های سال آبی ۹۱ – ۹۰، خشکسالی ضعیف را گزارش تفسیری می دهد.

وی با پیش بینی وضعیت بارش سال آبی ۹۲ – ۹۱ در حوضه های آبریز اصلی و فرعی کشور، اظهار داشت: بارش های حوضه دریای خزر، دریاچه ارومیه، مرکزی و سرخس در سال آبی جدید نرمال و وضعیت حوضه های خلیج فارس و دریای عمان و مرزی شرق در وضعیت خشکسالی پیش بینی می گردد.

به گفته وی، متوسط درازمدت حجم بارش ها در کشور ۲۴۴ میلیمتر بوده و این درحالی است که متوسط بارندگی کشور در سال آبی قبل (۹۱ – ۹۰) به ۲۰۵ میلیمتر رسیده است.

همتی با بیان اینکه رواناب ها در سال آبی جاری در وضعیت خشکسالی پیش بینی شده است، گفت: وضعیت رواناب های کشور در سال آبی ۹۱ – ۹۰، در وضعیت خشکسالی متوسط بوده است.

وی سبب کاهش رواناب ها در سال آبی ۹۲ – ۹۱ را خشکسالی بیش از حد در حوضه خلیج فارس و دریای عمان عنوان کرد.

وی با پیش بینی وضعیت جریان های سطحی در سال آبی ۹۲ – ۹۱، گفت: وضعیت جریان های سطحی حوضه دریای خزر، دریاچه ارومیه و مرکزی در سال آبی جدید نرمال و وضعیت حوضه های خلیج فارس و دریای عمان، مرزی شرق و سرخس در وضعیت خشکسالی پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی حوضه های آبریز شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: در حالی که حجم رواناب های کشور در متوسط درازمدت بیش از ۹۰ میلیارد مترمکعب بوده است، این میزان در سال آبی ۹۱ – ۹۰ به حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.