بارش های پراکنده فصلی در روزهای آخر هفته

۷فروردین ۱۳،

ˈعبدالرضا امیدوار شهریˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: هوای امروز جنوب شرق کشور و نیز شمال غرب با بارش پراکنده مواجه است و این ناپایداریها غرب سواحل خزر را نیز دربر می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه بارشی که بعداز ظهر امروز از غرب کشور وارد می گردد، بارندگی‌های بهاری را سبب خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرایط فعلی سبب گرم شدن تدریجی هوا می گردد که تا روز شنبه دهم فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: ناپایداریهای هوا در روز پنجشنبه(فردا) شرق دریای خزر را تحت تاثیر خود خواهد داشت و در واقع با بارش پراکنده مواجه خواهد شد.

به گفته امیدوار شهری، بارندگی‌های بهاری اغلب به صورت رگبار و موقت است و گاهی به شکل تگرگ بروز پیدا می کند.

وی گفت: روز جمعه شمال غرب کشور با بارش پراکنده مواجه می گردد که چندان قابل ملاحظه نیست، اما در عین حال غرب سواحل خزر از روز شنبه با ناپایداریهایی رو به رو است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شنبه هفته آینده کل نوار شمالی کشور و دامنه های جنوبی البرز بارش پراکنده خواهند داشت که این شرایط جوی همانند موج از کشور عبور می کند.

وی از استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمان، البرز، قزوین و ارتفاعات تهران به عنوان مناطقی یاد کرد که تحت تاثیر ناپایداریها و بارش پراکنده از بعداز ظهر چهارشنبه قرار می گیرند.

امیدوار شهری افزود: انتظار می رود اوایل هفته آینده استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور از جمله آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، ایلام، قزوین، زنجان، تهران، مازندران، گیلان، سمنان، ارتفاعات همدان، خراسان شمالی و خراسان رضوی حداقل یک نوبت تحت تاثیر بارش موقتی باران قرار گیرند.

وی گفت: ناپایداریهای بهاری روز پنجشنبه شرق دریای خزر را تحت تاثیر خود خواهد داشت.

اقتصام (۴)** ۱۵۵۹/۱۵۹۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.