بار ترافیک دیتای اپراتورها بر دوش وای‌فای

۷۰ درصد از اپراتورها تا سال ۲۰۱۲ خیابان‌های مناطق تحت پوشش خود را به Wi-Fi (اینترنت بی‌سیم) مجهز خواهند کرد.

به گزارش ایسنا در میان ۲۴ اپراتور غالب و رقابتی مطرح دنیا، یکی از مهمترین برنامه‌های اپراتور، پوشش خیابان‌های با فن‌آوری “وای فای” است و تا سال ۲۰۲۴ عرضه‌کنندگان خدماتی که خیابان‌ها را نیز تحت پوشش فن‌آوری قرار خواهند داد، ۷۹ درصد افزایش خواهند یافت.

محرک اصلی راه‌اندازی “وای فای” در خیابان‌ها، تکمیل پوشش خدمات انتقال دیتای سیار از طریق افزایش نرخ انتقال است که به دلیل محدودیت طیف‌های دارای مجوز تنها راه حل باقی مانده برای این امر به نظر می‌رسد.

ریچارد وب، سرپرست تحلیل‌گران موسسه Infonetics در این باره می‌گوید: اپراتورهای تلفن همراه از “وای فای” به عنوان راه حلی کلیدی برای حل مشکل افزایش ظرفیت دیتای شبکه‌های همراه یاد می‌کنند که می‌تواند در کنار استفاده از فن‌آوری «سلول‌های کوچک» نقش مهمی در انتقال ترافیک دیتا از شبکه‌های موبایل به سایر شبکه‌های جایگزین داشته باشد.

براساس بررسی موسسه Infonetics، این روند به گونه‌ای است که در آینده شاهد بیشتر شدن یکپارچگی “وای فای” و شبکه‌های سیار و فرایند انتقال هوشمند و خودکار داده‌ها در سطوح قوی‌تر از آنچه اکنون با آن رو به رو هستیم میان این شبکه‌ها خواهیم بود.

این موسسه طی مطالعه‌ای جداگانه پیرامون بازار تجهیزات “وای فای”، افزایش درآمد تولیدکنندگان این تجهیزات در سطح جهان در سال ۲۰۱۱ را ۳۵ درصد اعلام و همچنین پیش‌بینی کرده است که بازار تجهیزات این فن‌آوری تا سال ۲۰۱۶ رشدی دو رقمی را تجربه خواهد کرد و درآمد آن از مرز ۲٫۱ میلیارد دلار خواهد گذشت.

شرکت‌های بل ایر (که توسط اریکسون خریداری شد) سیسکو و روکوس وایرلس بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات “وای فای” هستند که براساس این مطالعه، بیش از دو سوم درآمدهای حاصل از این بخش را در سال ۲۰۱۱ به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، البته این موسسه پیش‌بینی کرده است که در آینده تولیدکنندگان جدیدی وارد این بازار خواهند شد که سهم بازار شرکت‌های مذکور را تغییر خواهند داد.

همچنین افزایش تقاضای استفاده از خدمات “وای فای” می‌تواند سهم و توازن بازار را به سود تولیدکنندگان تجهیزات این فن‌آوری تغییر دهد. البته به غیر از اپراتورهای تلفن همراهی که سعی بر انتقال ترافیک دیتای خود روی شبکه‌های “وای فای” محرک‌های دیگر نیز موجب افزایش این تجهیزات خواهند شد که از جمله آن‌ها به افزایش ارائه خدمات “وای فای” توسط اپراتورهای ثابت و استفاده اپراتورهای کابلی و DSL از این فن‌آوری برای ارتقای خدمات باند وسیع اشاره کرد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.