بازارها همچنان روی مدار سابق می چرخند

در نشست های روز گذشته و امروز (چهارشنبه و پنج شنبه) بانک های مرکزی آمریکا، اروپا و انگلیس، همگی بر حفظ سیاست های قبلی تاکید کردند. بر این اساس فدرال رزرو آمریکا هیچ نشانه ای از تسهیل کمی بروز نداد. بانک مرکزی انگلیس نیز اعلام کرد سیاست های انبساطی را حفظ خواهد کرد، بانک مرکزی اروپا نیز نرخ بهره را تغییر نداد.

 اقتصاد آنلاین/گروه جهان:

در نشست های روز گذشته و امروز (چهارشنبه و پنج شنبه) بانک های مرکزی آمریکا، اروپا و انگلیس، همگی بر حفظ سیاست های قبلی تاکید کردند. بر این اساس فدرال رزرو آمریکا هیچ نشانه ای از تسهیل کمی بروز نداد. همچنین بانک مرکزی انگلیس نیز اعلام کرد سیاست های انبساطی را حفظ خواهد کرد، در حالی که بانک مرکزی اروپا نیز نرخ بهره را تغییر نداد.

به گزارش بلومبرگ ، کمیته نه نفره سیاستهای پولی بانک مرکزی انگلیس در نشست روز پنج شنبه تصمیم گرفت برنامه ۳۷۵ میلیارد پوندی معادل ۵۸۵ میلیارد دلاری خریداری اوراق قرضه را ادامه دهد.

بر اساس این گزارش ، بانک مرکزی انگلیس همچنین تصمیم گرفت نرخ بهره بانکی این کشور را بدون تغییر در حد ۰٫۵ درصد حفظ کند. این در حالی است که بانک مرکزی اروپا نیز در تازه ترین نشست خود نرخ بهره بانکی را بدون تغییر حفظ کرده است و نسبت به اجرای سیاستهای انبساطی پولی بیشتر در آینده قول داده است.

به گزارش سایت طلا، فدرال رزرو آمریکا نیز در پایان نشست روز چهار شنبه خود برنامه جدیدی را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی این کشور اعلام نکرده است.

پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی انگلیس ارزش پوند در برابر دلار افزایش یافت و هر پوند در برابر ۱٫۵۵۷۰ دلار داد و ستد شده است. تصمیم بانک مرکزی انگلیس در حالی است که این کشور در سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی با کاهش ۰٫۷ درصدی رشد اقتصادی روبرو شده است .

این برای دومین بار متوالی است که انگلیس با رکود اقتصادی روبرو شده است که این مساله از دهه ۱۹۷۰ میلادی بی سابقه است . میزان تولیدات صنعتی انگلیس نیز طی ماه جولای به پایین ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رویترز ،از سوی دیگر، بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه خود تصمیم گرفت نرخ بهره بانکی اروپا را بدون تغییر در حد ۰٫۷۵ درصد ثابت حفظ کند. بر اساس این گزارش ، برنامه خریداری اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا اوایل سپتامبر آغاز خواهد شد و اجرای این برنامه بستگی به شرایط کشورهای بحران زده منطقه یورو و فعال شدن صندوق ثبات مالی اروپا خواهد داشت.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.