بازارچه های مرزی عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان افزایش می یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان از افزایش تعداد بازارچه های مرزی عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دادخدا اعتصامی با بیان این مطلب گفت: درحال حاضر دو باب مکان عرضه سوخت در بازارچه های مرزی میلک  زابل و کوهک سراوان جهت  تحویل  سوخت به مرز نشینان استان سیستان و بلوچستان فعال است که به زودی با بهره برداری از مکان های عرضه جدید در کل استان، تعداد آنها افزایش خواهد یافت.
 
وی افزود: بر اساس  مصوبه دولت، سهمیه هر خانوار روستایی تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز، ماهیانه ۵۰۰ لیتر نفت گاز است که این میزان سوخت به نمایندگان خانوارهای مرز نشین که توسط  فرمانداری های محل معرفی می شوند تحویل می شود.
 
اعتصامی، اجرای این طرح را راهکاری مناسب برای کاهش قاچاق سوخت خواند و گفت : اجرای این طرح اقدام  موثری در راستای کاهش قاچاق سوخت و تامین معیشت مرزنشینان است.
 
شایان ذکر است، منطقه زاهدان یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که وظیفه تامین سوخت مردم سیستان و بلوچستان را در شمال، مرکز و بخش هایی از جنوب  استان به عهده دارد.
 
سیستان و بلوچستان گسترده ترین استان کشور است و به دلیل وسعت زیاد حدود ۱۵۰۰کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان، پاکستان و مرز آبی از طریق دریای عمان با کشورهای مجاور دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.