بازار افریقا دارای ظرفیت های بسیار بالایی است

حسین عاشوری روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی ‘افریقا ریل’ بیان داشت : به منظور ورود به بازار افریقا ؛ مطالعات لازم صورت گرفته و هم اینک بدنبال آن هستیم که بتوانیم سهمی از بازار را بخودمان اختصاص دهیم .

نمایشگاه بین المللی ‘افریقا ریل’ مربوط به تجهیزات ریلی ؛ بندری و فرودگاهی روز سه شنبه گذشته در محل نمایشگاهی ‘سندتون ‘ واقع در ژوهانسبورگ گشایش یافت .

وی با بیان اینکه پیش ازاین شرکت واگن سازی پارس صادراتی را به سودان داشته است ؛ عنوان داشت که برای فروش تولیدات این شرکت در قاره افریقا تماس هایی با برخی از کشورها از جمله مسوولان و طرف های ذیربط الجزایری ؛ تونسی ؛ مصری و افریقای جنوبی داشته ایم .

عاشوری گفت : حضور در نمایشگاه ‘افریقا ریل ‘ که تنها نمایشگاه بین المللی در زمینه تجهیزات خطوط راه آهن در قاره افریقا شمرده می شود؛ نیز با همین هدف صورت گرفته است .

وی اضافه کرد: افریقای جنوبی و نیز کشورهای اطراف آن ؛ با توجه به برنامه ها و سرمایه گذاری کلان آتی این کشورها برای گسترش خطوط ریلی شان ؛ دارای زمنیه های خوبی برای فعالیت ما هستند که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت واگن سازی پارس گفت : حضور شرکت های معتبربین المللی در نمایشگاه ‘ افریقا ریل’ نیز نشانگر اهمیتی است که آنها برای حضور در بازار این قاره خصوصا افریقای جنوبی قایل هستند.

وی درهمین راستا به حضور فعال شرکت های خارجی بویژه چینی ها در بازار افریقا اشاره کرد و گفت : البته شرکت های چینی برای حضور در این بازار؛ از سوی دولت این کشور به اشکال مختلف حمایت می شوند و این نکته ای است که نبایستی از آن غافل بود.

در نمایشگاه ‘افریقا ریل ‘ ۵۰ شرکت از کشورهای مختلف جهان از جمله شرکت واگن سازی پارس از جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده اند.

گفتنی است محمد فرجی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افریقای جنوبی امروز ضمن بازدید از نمایشگاه ‘افریقا ریل ‘ از غرفه ‘واگن سازی پارس ‘ در این نمایشگاه دیدن کرد.

حسین عاشوری نیز در جریان این دیدار؛ توضیحاتی راجع به این نمایشگاه و نیز تولیدات و دستاوردهای فنی شرکت واگن سازی پارس ارایه کرد.

وی میزان استقبال از غرفه ایران و نیز مذاکرات صورت گرفته با طرف های خارجی را خوب توصیف کرد.

به گزارش مقامات برگزار کننده نمایشگاه ‘ افریقا ریل ‘ ؛ از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه ارایه اخرین دستاوردهای مربوط به تجهیزات ریلی ؛ بندرگاهی و نیز فرودگاهی از سوی شرکت کنندگان دراین نمایشگاه است.

به گفت آنان؛ این نمایشگاه همچنین فرصت مغتنمی برای شرکت های حاضر؛ به منظور بازیابی و یافتن بازارهایی برای فروش تجهیزاتشان است.

در این نمایشگاه دو روزه همچنین چهار سمینار و کنفرانس با حضور ۸۰ سخنران برگزار شد.

این نمایشگاه علاوه بر بخش خصوصی از سوی دولت افریقای جنوبی نیز پشتیبانی می شود.

.۱۵۵۲/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۰۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.