بازار داغ اعتراض به اعتبارنامه‌ها در مجلس

جام جم آنلاین: شنیده ها از راهروی بهارستان و حاشیه جلسه علنی امروز مجلس حکایت از آن دارد که اعتبار نامه حدود ۳۵ نماینده منتخب مجلس نهم با اعتراض دیگر نمایندگان روبرو شده و بازار اعتراض به اعتبار نامه‌ها در مجلس داغ است.

به گزارش جام جم آنلاین “احمد توکلی”، “حسین نجابت” و “فاطمه آلیا” که هر سه از منتخبین تهران هستند به ترتیب به اعتبارنامه های “علی  ایرانپور”  منتخب مردم مبارکه، “حبیب برومند” منتخب پارس آباد و بیله سوار، “قادر مرزی” منتخب مردم قروه و دهگلان و “غلامرضا کاتب” منتخب مردم گرمسار اعتراض کردند؛ بر اساس شنیده ها این چهار منتخب نیز بعد از آن که مطلع شدند اعتبار نامه آنها مورد اعتراض واقع شده است در اقدامی متقابل به اعتبارنامه ۳۰ نماینده تهران اعتراض کردند.

از طرفی شواهد حاکی از آن است که “جواد کریمی قدوسی” منتخب مردم مشهد به اعتبار نامه “علاءالدین بروجردی” منتخب مردم بروجرد اعتراض کرده و بروجردی نیز در اقدامی متقابل به اعتبارنامه وی اعتراض کرده است.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اگر یکی از نمایندگان مجلس به اعتبارنامه نماینده‌ای دیگر اعتراض داشته باشد، منتخب معترض باید مستنداتی که مورد بررسی شورای نگهبان قرار نگرفته را به شعبه‌ای که اعتبار نامه آن نماینده در آن بررسی می‌شود، تحویل دهد. شعبه مذکور مستندات را بررسی کرده و از منتخب مورد اعتراض، می خواهد تا با حضور در جلسه شعبه به موارد مطرح شده، پاسخ دهد.

اگر پاسخ های منتخب مورد اعتراض واقع شده، قانع کننده نبود پرونده وی برای بررسی به کمیسیون تحقیق مجلس ارسال می شود؛ در کمیسیون تحقیق نیز روند شعبه طی می شود و گزارش تایید یا عدم تایید اعتبارنامه منتخب مورد نظر در صحن مجلس مطرح می شود و اگر این اعتبارنامه به تصویب مجلس نرسد، آن نماینده منتخب دیگر نماینده مجلس نخواهد بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.