بازار راهکارهای دورکاری همچنان در حال رکود است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت پژوهشی داده‏‌های بین‌‏المللی (آی دی سی) اعلام کرده است بازار راهکار‌ها و تجهیزات دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه دوم امسال باز هم رشد منفی داشته است. 
 
به گزارش آی دی سی، درآمدهای عرضه‌‏کنندگان راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس (ویژه کسب و کار‌ها) در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۰. ۷ درصد و در مقایسه با سه ماهه قبلی امسال ۵. ۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل بازار این راهکار‌ها و تجهیزات در این دوره ۵۳۲ میلیون دلار گزارش شده است که این رقم در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ حدود ۵. ۳۴ درصد کاهش داشته است. 
بر اساس این گزارش، حجم بازار راهکار‌ها و تجهیزات دورحضوری و ویدئوکنفرانس در کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام بیشترین رشد منفی را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل تجربه کرده است (۱. ۱۴-). این بازار در آمریکای لاتین نیز ۳. ۱۱ درصد کاهش داشته است. منطقه اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای شمالی رشد منفی ۸. ۸ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل تجربه کرده است. با این همه به نظر می‌‏رسد وضعیت عرضه‏‌کنندگان این تجهیزات و راهکار‌ها در مقایسه با سه ماهه اول امسال تا حدی بهتر شده است. بازار آمریکا در مقایسه با سه ماهه اول امسال رشد مثبت ۵. ۵ درصدی را تجربه کرده است و بازار کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام نیز ۹. ۱ درصد رشد داشته است. اما وضعیت بازار کشورهای خاورمیانه، اروپا و آفریقا در مقایسه با سه ماهه اول امسال به مراتب بد‌تر شده است. حجم این بازار در این کشور‌ها در مقایسه با سه ماهه اول امسال ۲۰ درصد کاهش داشته است. 
این برآورد‌ها نشان می‌‏دهد بازار راهکار‌ها و تجهیزات دورحضوری و ویدئوکنفرانس همچنان در استیلای شرکت سیسکو است. با این همه، درآمد سیسکو از این بازار در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۵. ۷ درصد و در مقایسه با سه ماهه قبلی امسال ۶. ۱۰ درصد کاهش داشته است. این شرکت در سه ماهه دوم امسال ۴۱ درصد از این بازار را تصاحب کرده است. شرکت پُلی کام نیز از این نظر در رده دوم قرار دارد و ۲. ۲۹ درصد از این بازار را از آن خود کرده است. درآمدهای پلی کام از این بازار در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۸. ۱۴ درصد کاهش داشته است، اما در مقایسه با سه ماهه اول امسال ۲. ۴ درصد افزایش داشته است. رتبه سوم نیز از آن شرکت هووایی است که ۶. ۷ درصد از این بازار جهانی را در اختیار دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.