بازار سکه در قاب هفته قبل

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:بازار سکه در هفته قبل در پی بازار ارز شاهد افزایش دامنه نوسانات بود که البته با دوام نیاوردن این روند بازار به رشد ۸ هزار تومانی سکه بهار آزادی اکتفا کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی طلا، بازار سکه در هفت روز قبل در پی بازار ارز و با بازتاب کمرنگ تری از تغییرات اونس، روزهای نوسانی را پشت سر گذاشت اما این روند پایدار نبود و بازار با تغییر مسیر در اواخر هفته به افزایش ۸ هزار تومانی سکه بهار آزادی بسنده کرد.
بنابراین گزارش، افزایش دلار داخل بازار سکه را در روز شنبه با وجود افت طلای جهانی به واکنش مثبت واداشت و ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی با رشد ۴ هزار تومانی به ۹۷۹ هزار تومان رسید که البته در روز یکشنبه با وجود رشد بیشتر دلار داخل و ثبات اونس جهانی، بازار سکه مسیر رفته را تا حدودی بازگشت و ۲ هزار تومان قیمت سکه ی امامی را کاهش داد.
در روز دوشنبه در حالیکه اونس جهانی چشم انداز کاهشی داشت، روند نوسانی سکه ها متأثر از دلار افزایشی بود که تداوم این روند در روز سه شنبه ارزش سکه را به ۱ میلیون و ۳ هزار تومان رساند.
بازار سکه تا قبل از روز سه شنبه با توجه به هم جهت نبودن نرخ ارز و اونس جهانی تغییرات محدودی را تجربه کرد اما در روز سه شنبه با رشد چشمگیر دلار و ورود آن به کانال تازه ۳۳۰۰ تومانی و با وجود افت طلا در سطح جهانی، پا را از مرز ۱ میلیون تومان فراتر گذاشت.
بر همین اساس در غروب روز سه شنبه ارزش هر نیم سکه به ۵۳۵ هزار تومان و هر ربع و سکه ۱ گرمی به ۳۲۰ و ۲۰۵ هزار تومان رسید.
در روز چهارشنبه سکه بهار آزادی در ابتدا بر بالای نرخ ۱ میلیون تومان معامله شد اما شکستن این سقف ناپایدار بود و قیمت سکه متأثر از کاهش ارزش دلار و افت طلای جهانی تا سطح ۹۹۵ هزار تومان پایین آمد که با ادامه این روند در روز پنج شنبه ارزش سکه بهار آزادی بر بهای ۹۸۷ هزار تومان بسته شد.
در روز پنج شنبه ارزش نیم سکه بر بهای ۵۳۴ هزار تومان و قیمت ربع سکه و سکه ۱ گرمی بر ۳۱۹ و ۲۰۸ هزار تومان قرار گرفت.
گفتنی است، بازار سکه در هفته ی قبل متأثر از نوسانات بازار ارز و افزایش تقاضا از یک سو و روند نزولی اونس از سویی دیگر، در چالش قیمتی افتاد که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با غلبگی اثر بازار ارز پا را فراتر از ۱ میلیون تومان گذاشت اما نتوانست بر بالای این مرز که بعد از هشت ماه به آن دست یافته بود دوام بیاورد و با روند نزولی بازار ارز و تقاضا تغییر مسیر داد.
آیا آرام شدن بازار سکه در روزهای آخر هفته با فروکش کردن نوسانات دلار تداوم خواهد داشت یا عامل دیگری زمینه ی میلیونی شدن سکه را فراهم خواهد کرد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.