بازار سیاه بنزین اعتراض مردم شرق آمریکارا برانگیخته است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

فرصت طلبان که در همه جای دنیا حضور دارند، با سوء استفاده از وخامت اوضاع پس از طوفان سندی، در بسیاری از نقاط شرق امریکا بازار سیاه بنزین ایجاد نموده اند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از نیویورک، فرصت طلبان برای سود بیشتر، از کمبود بنزین که بعد از طوفان سندی در شرق آمریکا رخ داد، بهای بنزین را تا چهار برابر قیمت واقعی آن یعنی تا مرز ۲۰ دلار در هرگالن افزایش داده و بازار سیاهی را ایجاد نموده است.
ادامه قطع برق در بعضی شهرها و ایالات شرق آمریکا و در نهایت از کار افتادن پمپ های بنزین، خسارت خود پمپ بنزین ها بر اثر طوفان سندی، تعطیلی یا تاخیر در حمل بنزین به سبب نامناسب بودن جاده ها و نیز وقوع اشکالاتی در پمپ های بزرگ ارسال نماینده بنزین به نواحی طوفان زده، از جمله دلایل اصلی کمبود بنزین در شرق آمریکاست که پس از گذشت تقریبا ده روز از طوفان سندی همچنان ادامه دارند.
پیش از طوفان سندی بهای هر گالن بنزین در نیویورک حدود چهار دلار بود.
در پایگاه های مختلف اینترنتی از جمله پایگاه «کریگ لیست»، بنزین را گالنی بیست دلار و ظروف خالی حمل بنزین را نسبت به ظرفیت آنها، از چهل تا پانصد دلار قیمت گذاری نموده و به فروش می رسانند.
«اریک اشنایدرمن»، دادستان کل نیویورک اعلام نمود: دفترش پس از دریافت شکایات متعدد، سرگرم تحقیق درباره فروش اقلام به ویژه بنزین بیش از بهای واقعی پس از طوفان سندی است.
«جف لام» سخنگوی دایره امور مصرف نماینده نیز در این باره به شبکه «ای  بی سی نیوز» آمریکا گفت: مسئولان از فروش بنزین، بیش از بهای واقعی و اقدامات فروشندگان فرصت طلب اطلاع و در نظر دارند آنها را مورد پیگرد قانونی قرار دهند، زیرا بسیاری از این فروشندگان، مجوز فروش بنزین ندارند.
پس از گذشت ۱۰ روز از وقوع طوفان سندی، هنوز هم می توان صف های طولانی چند مایلی بنزین را در خیابان های ایالات شرقی آمریکا شاهد بود.
«سل ریسالواتو» مدیر اجرایی انجمنی مرتبط با فروش بنزین گفت: در وقت حاضر بزرگترین مشکل دشواری در حمل بنزین است.
وی افزود: برطرف شدن مشکل حمل بنزین می تواند کمبود آن را رفع کند.

 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.