بازار طلا رو به ثبات می‌رود

جام جم آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: به نظر می‌رسد بازار و قیمت سکه و طلا رو به ثبات می‌رود.

محمد کشتی‌آرای ، در مورد آینده بازار سکه و طلا گفت: فعلا نمی‌شود وضع قیمت‌ها را پیش‌بینی کرد، اما با توجه به اینکه امروز آخرین روز فعالیت هفتگی بورس‌های جهانی است، روز شنبه قیمت ثابت می‌ماند و از فردا بازار قابل پیش‌بینی است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما ثبات بازار سکه و طلا برمی‌گردد، گفت: به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه رو به ثبات باشد، وضعیت بازار سکه و طلا هم رو به ثبات و درست شدن قیمت‌ها پیش می‌رود.

وی در مورد بحث ارز و سکه گفت: البته ارز ارتباط زیادی به ما ندارد، اما چون سکه بر اساس نرخ جهانی اونس طلا محاسبه می‌شود، بنابراین قیمت دلار هم در قیمت سکه اثر می‌گذارد.

کشتی آرای افزود: افزایش قیمت دلار نه تنها در قیمت سکه و طلا بلکه در قیمت بقیه کالاها اثر می‌گذارد و نگرانی در مردم به وجود می‌آورد که مردم در واکنش به این افزایش نرخ سعی می‌کنند نقدینگی خود را به سرمایه با ارزش تبدیل کنند.

وی گفت: برخی از مردم برای حفظ ارزش پول خود طلا و سکه می‌خرند که باعث می‌شود، قیمت‌ها التهابی شود، چون وقتی تقاضا افزایش می‌یابد، با توجه به اینکه عرضه محدود است، طبیعی است که قیمت‌ها رو به افزایش باشد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.