بازار فلزات طلایی متاثر از چیست؟

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:بازار طلای تهران امروز از دو متغییر اصلی این بازار یعنی اونس جهانی و دلار داخل اثر متفاوتی را پذیرفت که برآیند این اثر رشد ۱ هزار تومانی هر مثقال طلای ۱۷ عیار بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی طلا، امروز بازار فلزات طلایی متأثر از افزایش قابل توجه دلار داخل در مسیر افزایشی گام برداشت اما افت اونس جهانی تاحدودی بازار را به عقب راند و در نهایت با بسته شدن هر مثقال طلای ۱۷ عیار بر ۴۳۵ هزار تومان، بازار رشد ۱ هزار تومانی این فلز زرد رنگ را تجربه کرد.

براساس این گزارش، بازار ارز با رشد ارزهای شاخص بازار آغاز به فعالیت کرد و دلار تا سطح ۳۲۱۰ تومان پیش رفت اما کم کم مسیر رفته را بازگشت و بر بهای ۳۱۹۵ تومان آرام گرفت که با این وجود نسبت به روز قبل رشد ۳۰ تومانی را به ثبت رساند.

این روزها عواملی همچون افزایش تقاضا، نزدیک شدن به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، تداوم خوش بینی به روند مذاکرات و عدم اطمینان به این بازار است که دلار و سایر ارزهای مهم بازار را با فراز و نشیبهایی مواجه کرده است.

اونس جهانی که در روز دوشنبه به بالاترین رقم در سه هفته اخیر دست یافته بود امروز و دیروز با نوسان کاهشی تحت تأثیر نگرانی های بین المللی نسبت به افت تقاضای چین و و ضعیت اقتصادی این کشور و انتشار یافتن گزارش مربوط به بهبود وضعیت خرده فروشی آمریکا در محدوده ی ۱۳۰۰ دلار در نوسان است و حتی در ساعاتی به زیر این مرز رفت.

شایان ذکر است، بازار سکه امروز با حرکتهای متفاوت سکه ها روبرو شد بطوریکه هر قطعه سکه بهار آزادی و نیم در پی دلار داخل افزایش و ارزش ربع و سکه ۱ گرمی کاهش یافت.

در پایان ساعت کاری روز چهارشنبه ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی در طرح امامی و قدیم به ۹۸۰ و ۹۷۹ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل ۱ هزار تومان افزایش داشتند البته قابل ذکر است که بهای سکه امامی به ۹۸۴ هزار تومان نیز رسید.

گفتنی است، هر ربع سکه و سکه ۱ گرمی نیز در ابتدا تحت تأثیر دلار افزایش یافتند اما با قرار گرفتن بر بهای ۳۱۴ و ۲۰۲ هزار تومان کاهش ۱ و ۳ هزار تومانی را شاهد بودند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.