بازتاب آزمایش موفقیت‌آمیز نسل پیشرفته موشک فاتح ۱۱۰

رسانه های منطقه ای و بین المللی جهان عرب هر روز به بازتاب مهمترین خبرهای جمهوری اسلامی ایران از نگاه خود می پردازند که در این گزارش به آنها می پردازیم.

بازتاب آزمایش موفقیت‌آمیز موشک فاتح

امروز در رسانه های عربی و بین المللی آزمایش موفقیت آمیز نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ که قابلیت نقطه‌زنی و برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

بخش عربی یونایتد پرس اینترنشنال امروز چهارم آگوست ۲۰۱۲، در گزارشی به قابلیتهای موشکی جدید ایران اشاره و اعلام کرد: ایران از برگزاری موفقیت آمیز آزمایش نسل چهارم موشک فاتح ۱۱۰ خبر داده است.

در این گزارش به اظهارات سردار “احمد وحیدی” وزیردفاع جمهوری اسلامی ایران اشاره شده و به نقل از خبرگزاری مهر آمده است : وزیردفاع ایران امروز از انجام موفقیت آمیز آزمایش موشک فاتح ۱۱۰ که دقت بسیار بالایی در حمله به اهداف را دارد، خبر داد.

سایت روزنامه الیوم السابع از پربازدیدترین رسانه های مصری نیز امروز در گزارشی اعلام کرد: ایران نسل پیشرفته ای از موشک فاتح ۱۱۰ کوتاه برد را با موفقیت آزمایش کرد.

در این گزارش به اظهارات سردار وحیدی اشاره شده و آمده است: نسل جدید موشک فاتح ۱۱۰ می تواند با دقت بالا اهداف دریایی را مورد اصابت قرار دهد و یکی از دقیق ترین سلاحها در میان تسلیحات نظامی ایران محسوب می شود.

الیوم السابع به این مسئله هم اشاره کرده که نسل اول موشکهای فاتح ۱۱ تنها قابلیت پرتاب از زمین به زمین با برد ۲۰۰ کیلومتر را داشته است.

روزنامه اخبار الیوم مصر نیز در گزارشی اعلام کرد: ایران نوع بسیار دقیق تری از موشکهای فاتح ۱۱۰ را با موفقیت آزمایش کرد.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر،  خبرگزاری کویت، پایگاه خبری النشره ، روزنامه الخبر الجزایر ،  ، روزنامه السیاسه کویت ، شبکه خبری روسیا الیوم  ، روزنامه الغد اردن ، القبس کویت ، المنار نیز خبر آزمایش موفقیت آمیز موشکی جمهوری اسلامی ایران را پوشش داده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.