بازتاب بیانات رهبری در آخرین دیدار دولت دوازدهم در رسانه‌های خارجی

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در آخرین دیدار دولت دوازدهم گفتند: در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. اظهارات ایشان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

به گزارش ممتازنیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار بخش‌هایی از بیانات امروز رهبر انقلاب گزارش داد: آیت‌الله خامنه ای در شرایطی که مذاکرات هسته ای در وین متوقف شده است در اظهاراتی به انتقاد از آمریکا پرداخت و تاکید کرد که تجربه دهه های گذشته، به ویژه در سال های اخیر نشان داد که اعتماد به غرب نتیجه نمی‌دهد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: رهبری معظم ایران امروز (چهارشنبه) گفت که تجربه این دولت در تعاملاتش با قدرت های جهانی، از جمله آمریکا ثابت کرد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد.

وی در ادامه به آیندگان توصیه کرد که از این تجربه درس عبرت بگیرند و افزود: در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد. آنها کمک نمی‌کنند و هرجا که بتوانند ضربه خواهند زد و اگر جایی هم ضربه نمی‌زنند به این دلیل است که نمی‌توانند. آنها در هر صورت دشمن هستند.

همچنین یاهو نیوز در این باره گزارش داد: رهبری ایران روز چهارشنبه در دیدار خود با اعضای دولت روحانی در واپسین روزهای دوره کاری آن، موضع آمریکا را در جریان مذاکرات هسته ای عنادآمیز و لجوجانه توصیف کرد و خطاب به دولت گفت هر جا که کارها را منوط به غرب و مذاکره با آنها و آمریکا کردید، ناموفق بوده و هر جا که بدون اعتماد به غرب، حرکت و از آنها قطع امید کردید به موفقیت دست یافته‌اید.

شبکه العربیه نیز در گزارشی با اشاره به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: رهبری ایران تاکید کرد که تجربه نشان می‌دهد، اعتماد به غرب و آمریکا جواب نمی‌دهد و این باید برای دولت‌های آینده یک تجربه باشد.

شبکه فرانس٢۴ هم گزارش خود را با این تیتر منتشر کرد که “رهبر معظم ایران گفت: اعتماد به غرب کار نمی کند” و در ادامه به انتشار بخش هایی از بیانات امروز ایشان با اعضای هیئت دولت پرداخت.

علاوه براین، خبرگزاری رویترز نوشت: رهبر معظم ایران در اظهارات امروز خود آمریکا را به دلیل وقفه ایجاد شده در مذاکرات هسته‌ای به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که آنها قابل اعتماد نیستند. 

وی در ادامه گفت که ایران خواسته های عنادآمیز آمریکا در مذاکرات را نخواهد پذیرفت و واشنگتن که هیچ ابایی از نقض وعده‌های خود ندارد حاضر نشده است برای عدم خروج مجدد از برجام تضمین بدهد.

روزنامه های واشنگتن پست و تایمز آو اسرائیل، رادیو بین‌الملل فرانسه، شبکه‌های ای.بی.سی نیوز و یو.اس نیوز از جمله دیگر رسانه هایی هستند که بیانات امروز رهبر انقلاب را به طور گسترده پوشش دادند و در گزارشات خود موضع ایشان مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن غرب و آمریکا را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.