بازتاب جهانی بیانات مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام راحل(ره)

بگزارش اخبار خارجی ایرنا،پایگاه مجازی خبری بی بی سی درباره بیست و سومین مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و بیانات مقام معظم رهبری نوشت :

آیت‌الله خامنه‌ای: غربی‌ها در مورد برنامه اتمی ایران دروغ می‌گویند

کشورهای غربی ‘دروغ می‌گویند و آنچه از آن می‌ترسند، ایران هسته‌ای نیست، بلکه ایران اسلامی است’

مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد درگذشت آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر پیشین ایران، امروز یکشنبه ۱۴ خرداد (سوم ژوئن)، با سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد.

آیت‌الله خامنه ای در این مراسم گفت که کشورهای غربی با ‘بزرگ کردن مساله هسته‌ای ایران’ به دنبال کوچک نشان دادن مشکلات داخلی خود ستند.

او تاکید کرد که ایران در مسیر پیشرفت، متوقف نخواهد شد.

رهبر جمهوری اسلامی با بیان این که ‘(کشورهای غربی) می‌گویند ایران هسته‌ای خطرناک است’، تصریح کرد: ‘آنها دروغ می‌گویند و آنچه از آن می‌ترسند، ایران هسته‌ای نیست، بلکه ایران اسلامی است.’

او گفت که کشورهای غربی هم‌اکنون با مشکلات اقتصادی و اجتماعی درگیر هستند و ‘در مواجه با مردم خود درمانده‌اند’، به همین دلیل سعی دارند این بحران را به کشورها و مناطق دیگر منتقل کنند و ‘با حادثه‌آفرینی در کشورهای دیگر ضعف خود را بپوشانند.’

او اضافه کرد که کشورهای غربی برای رسیدن به این هدف ‘کارهای دیوانه‌وار می‌کنند.’

رهبر ایران ابراز نگرانی کشورهای غربی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران را هم در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: ‘به دروغ اسم سلاح هسته‌ای را می‌آورند و در تبلیغات، برجسته و درشت می‌کنند تا افکار عمومی را از حوادثی که در خود آمریکا و اروپا می‌گذرد، منحرف کنند.’

او همچنین گفت: ‘ایران ثابت کرده است که یک ملت، بدون تکیه بر قدرت‌های مدعی دنیا می‌تواند به پیشرفت واقعی دست پیدا کند و آنها (کشورهای غربی) از این می‌ترسند و می‌خواهند به ملت‌ها و نخبگان سیاسی بباورانند که بدون کمک‌های آمریکا و خارج از حوزه نفوذ آمریکا نمی‌شود پیشرفت کرد.’

رهبر جمهوری اسلامی در عین حال تاکید کرد: ‘ما هنوز با قله فاصله داریم و روزی که به قله برسیم، دشمنی‌ها و معارضه‌های خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید.’

او گفت: ‘تا آن روز فاصله داریم و باید حرکت را بی‌وقفه ادامه دهیم.’

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تحریم‌های مصوب کشورهای غربی علیه ایران که با هدف متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور انجام شده‌اند، گفت: ‘تحریم تاثیری ندارد و نمی‌تواند ملت ایران را از حرکت به جلو بازدارد.’

‘تنها تاثیر تحریم‌های یکجانبه و چندجانبه این است که نفرت و دشمنی با غرب در دل ملت عمیق‌تر می‌شود’

او اضافه کرد: ‘تنها تاثیر تحریم‌های یکجانبه و چندجانبه این است که نفرت و دشمنی با غرب در دل ملت ایران عمیق‌تر می‌شود.’

رهبر ایران در عین حال از مسئولان این کشور خواست تا دچار خودمحوری و تکبر نشوند، چون در این صورت ‘زمین خواهیم خورد’.

او گفت که در راه پیشرفت، نباید توقف کرد و در عین حال ‘خودشگفتی، غفلت، اشرافی‌گری و لذت جویی هم ممنوع است.’

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تحولات مصر که در دوره حسنی مبارک از متحدان اسرائیل به شمار می‌رفت، گفت که این تحولات، اسرائیل را ‘دستپاچه کرده است و این که آنها دم از حمله نظامی می‌زنند، ناشی از ترس آنهاست.’

او گفت: ‘آنها (مقامات اسرائیل) می‌دانند که آسیب‌پذیرتر از قبل هستند و هرگونه حرکت ناشایستی انجام دهند، مثل صاعقه‌ای بر سر خودشان فرود خواهد آمد.’

رهبر جمهوری اسلامی اسرائیل را دشمن شماره یک ایران خواند و به نقل از یک سیاستمدار اسرائیلی و بدون ذکر نام او گفت که ایران رهبری نیروی قدرتمندی را در دست دارد که در خلاف جهت هدف‌های اسرائیل پیش می‌رود.

رهبر کنونی جمهوری اسلامی همچنین آیت‌الله خمینی را ‘پدر جنبش اسلامی امروز در دنیای اسلام’ معرفی کرد.

او گفت که کشورهای غربی به دنبال به حاشیه کشاندن انقلاب‌های مردمی در منطقه هستند و ‘آمریکا از تجربه انگلیسی‌ها در ایجاد اختلاف بین شیعیان و سنی‌ها استفاده می‌کند.’

او گفت: ‘این کار (اختلاف‌افکنی مذهبی) تخصص انگلیسی‌هاست.’

رهبر جمهوری اسلامی گفت: ‘زمانی که دنیا در دست شرق و غرب بود ، ملت ایران توانست بر هر دو طرف پیروز شود و امروز هم توانسته است بر ‘غرب گمراه’ پیروز شود.’

آیت‌الله خامنه‌ای اضافه کرد:ایران از نظر قدرت سیاسی و تاثیرگذاری درتحولات دنیا و حضور در فعل و انفعالات منطقه و دیگر مناطق جهان به مراتب قوی‌تر از سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی است.

او غلبه بر تمام چالش‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی در طول ۳۳ سال گذشته را از جمله نمونه‌های پیشرفت ایران خواند و گفت که از بین بردن موجودیت نظام کنونی، هدف این چالش‌ها بوده است.

او همچنین برگزاری ‘انتخابات شورانگیز’ در ایران را از ‘مظاهر مردم‌سالاری اسلامی’ در این کشور خواند و گفت که پرشورترین انتخابات ریاست جمهوری ایران در دوره دهم (در سال ۱۳۸۸) برگزار شد.

بی بی سی افزودگزارش شده است که صدها هزار نفر در مراسم امروز حضور دارند.

خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) از حضور صدها هزار نفر از جمله شخصیت‌های لشکری و کشوری و مهمانان خارجی در مراسم بزرگداشت درگذشت آیت‌الله خمینی خبر داده است.

پیش از این، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران برآورد کرده بود که بیش از یک میلیون نفر در مراسم امروز حضور داشته باشند.

او تاکید کرده بود که امنیت این افراد ‘به صورت کامل با هماهنگی تمام دستگاه‌ها برقرار خواهد شد.’

او گفت که بیش از ۳۷ هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی در مراسم امروز به کار گرفته شده‌اند و ۱۵ هزار نفر به طور مستقیم تامین‌کننده امنیت و انضباط در محل برگزاری مراسم هستند.

گزارش شده است که تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اطراف مرقد آیت‌الله خمینی در جنوب تهران و شهر ری در حالت آماده باش هستند و متروی تهران هم خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد.

شاهین فتحی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر تهران هم به ایرنا گفته است که از شب شنبه، ۱۳ خرداد ماه، رزمایشی با حضور بیش از ۵۰۰ امدادگر هلال احمر، ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰۰ موتور امدادی و سه بالگرد در مسیرهای منتهی به مرقد آیت‌الله خمینی انجام شده است.

اعزام مصدومان احتمالی به مراکز درمانی و بیمارستانی هدف اصلی برگزاری این رزمایش اعلام شده بود.

همچنین پایگاه مجازی رادیو فردا درباره مراسم بیست و سومین سالگرد امام راحل(ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب در این مراسم چنین نوشت:آیت الله علی خامنه ای،رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه با بیان اینکه تحریم ها بر مردم ایران تاثیری ندارد، به اسرائیل هشدار داد که حمله آن به ایران مثل صاعقه بر سر خودش فرود می آید.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذاران جمهوری اسلامی، «دشمنان» را به ایجاد مانع بر سر راه ملت ایران متهم کرد و گفت: «تحریم اثری ندارد. تحریم نمی تواند ملت ایران را از حرکت باز دارد. تنها اثری که این تحریم های یک جانبه و چند جانبه بر روی ملت ایران می گذارد این است که نفرت و دشمنی از غرب در دل مردم ما عمیق تر می شود.»

در مراسم روز یکشنبه، ۱۴ خرداد، که مصادف با بیست و سومین سال درگذشت آیت الله خمینی بود هزاران نفر از هواداران جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و در لابلای صحبت های آیت الله خامنه ای تکبیر سر می دادند.

رهبر ایران در سخنان خود اظهار عقیده کرد که «محافل سیاسی و رسانه ای دنیا از خطر ایران هسته ای دم می زنند که ایران هسته ای خطر دارد من می گویم این ها دروغ می گویند این ها فریب گری می کنند.»

این مقام بلندپایه جمهوری اسلامی اظهار داشت: کشورهای غربی «مساله هسته‌ای ایران را در صدر مسایل خود و دنیا قرار می‌دهند در حالی که حقیقت قضیه این جور نیست. به دروغ اسم سلاح هسته‌ای می ‌آورند؛ به دروغ مسایل رو در تبلیغات برجسته و درشت می‌کنند؛ هدفشان این است که ذهن‌ها را و افکار عمومی را از حوادثی که در خود آمریکا و اروپا دارد می‌گذرد، منصرف کنند.»

برنامه هسته ای ایران در سال های اخیر به تنش بزرگی در روابط تهران با کشورهای اروپایی و آمریکا تبدیل شده است .

شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی در قطعنامه ها و گزارش های خود از ادامه برنامه غنی سازی در ایران ابراز نگرانی کرده است.

ایران می گویدکه برنامه ای برای ساخت سلاح هسته ای ندارد.

آیت الله خامنه ای درسخنان روز یکشنبه خود اظهارات مقام های اسرائیلی درباره حمله به تاسیسات هسته ای ایران را ناشی از «وحشت و حیرانی» آنها دانست و خطاب به رهبران این کشور گفت که اگر «هرگونه قدم کجی بردارند، هر گونه حرکت ناشایستی انجام دهند مثل صاعقه‌ای بر سر خودشان فرود خواهد آمد.»

وی اظهار داشت: «رژیم صهیونیستی احساس لختی می‌ کند. دست پاچه‌ و حیرت زده ‌اند. این داد و بیدادهایی که می‌بینید از قول سران صهیونیست نقل می‌شود دم از کار نظامی و حمله نظامی، حاکی از دست خالی و از وحشت و از حیرانی آنهاست؛ می‌دانند که در این شرایط از همیشه آسیب‌پذیرترند.»

روز جمعه، ۱۲ خرداد، نیز یحیی رحیم صفوی، مشاور ارشد نظامی رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد که در صورت حمله به ایران، تمام خاک اسرائیل و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه در تیررس موشک های ایران خواهند بود.

همچنین خبرگزاری فرانسه در گزارشی ازتهران در این باره نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران روز یکشنبه گفت: هر حمله اسراییل به ایران با حمله متقابلی مانند رعد بر رژیم صهیونیستی روبرو خواهد شد.

این خبرگزاری افزود:(آیت الله) خامنه ای افزود بدگمانی جامعه بین المللی در باره اینکه ایران در پی ساخت تسلیحات هسته ای است بر اساس یک ‘دروغ’ است.

(آیت الله) خامنه ای در سخنرانی به مناسبت سالگرد درگذشت آیت الله (امام) روح الله خمینی (ره) رهبر پیشین و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر اسراییلی ها هرگونه اشتباهی بکنند یا دست به اقدام نادرستی بزنند، واکنش به آن مانند تندر بر سرشان فرود خواهد آمد.

وی افزود: اتهامات حاکی از اینکه ایران برای ساخت بمب های اتمی تلاش می کند، نادرست است.

(آیت الله) خامنه ای، با دروغ خواندن سخنان محافل سیاسی بین المللی و رسانه ای در باره خطر ایران هسته ای و این که ایران هسته ای خطرناک است، گفت: آنها قصد فریبکاری دارند.

به گفته وی، آنچه آنها از آن هراس دارند و باید نیز از آن بترسند، ایران هسته ای نیست، بلکه ایران اسلامی است.

(آیت الله) خامنه ای افزود: آنها اصطلاح ‘تسلیحات هسته ای’ را بر اساس یک دروغ ساخته اند و این مساله را در تبلیغاتشان بر اساس یک دروغ بزرگنمایی و برجسته می کنند. هدف آنها منحرف کردن اذهان و افکار عمومی از رخدادهای اقتصادی در آمریکا و اروپا است.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۹۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.