بازتاب خبر «جام‌جم آنلاین» در یورونیوز

جام جم آنلاین: یورونیوز خبر جام جم آنلاین در باره تاسیس استان جدید خلیج فارس با محوریت جزایر سه گانه ابوموسی ، تنب کوچک و بزرگ را بازتاب داد.

یورو نیوز نوشت: تنشها بر سر جزایر سه گانه سالهاست که بین ایران و امارات متحده عربی وجود دارد و اخیرا با سفر رسمی رییس جمهور ایران به جزیره ابوموسی جنگ سرد بین مقامات دو کشور بالا گرفته است.

” از یک سو کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اقدام محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران، در سفر به ابوموسی را محکوم کرده اند و از سوی دیگر برخی ازنمایندگان مجلس ایران اعلام کرده اند که بزودی استانی را با نام خلیج فارس در آبهای مرزی ایران با امارات تاسیس خواهند کرد.”
 
یورونیوز افزود:‌ ولی اسماعیلی، نماینده مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه اعلام کرده است که نمایندگان مجلس در نظر دارند که طرح تشکیل استان خلیج فارس به مرکزیت جزیره ابوموسی را در دستور کار مجلس قرار دهند. به گفته وی نام این جزیره از ابوموسی به بوموسی تغییرخواهد یافت.

ولی اسماعیلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین گفته بود: نمایندگان مجلس تصمیم دارند طرح تشکیل استان توریستی فرهنگی خلیج فارس را فردا تقدیم هیات رییسه مجلس کنند.

وی افزود: براساس این طرح، جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» تغییر نام خواهد یافت و مرکز این استان می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه جزایر قشم، کیش از شهرهای این استان خواهند بود، اظهار داشت: همچنین بنادر لاوان، لنگه، سیری، جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک نیز از دیگر شهرهای این استان خواهند بود.

وی تصریح کرد: در صورت تشکیل این استان و تایید این مصوبه در مجلس هنگامی که هواپیماهای کشورهای خارجی بخواهند از آسمان این استان عبور کنند باید نام «خلیج فارس» را به عنوان کلمه عبور ذکر کنند.

عضو هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: تشکیل این استان در آستانه روز ملی «خلیج فارس» کلید خورد و هدف از این اقدام زنده نگهداشتن نام «خلیج فارس» و تاکید بر این نام در عرصه بین المللی است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.